18 مارس 2024 - 22:46

واقعیت هایی جالب توجه در مورد کبک کانادا

27 اوت 2021 - 00:10 dsfr.ir/te83q

یکی از استان های خاص و فوق العاده جذاب #کانادا، استان فرانسوی زبان #کبک است. در اینجا می خواهیم شما را با برخی از واقعیت های شنیدنی و جالب و شهرهای معروف و بزرگ این ایالت مشهور آشنا کنیم.

کانادا یکی از محبوب ترین کشورهای دنیا در میان بسیاری از گردشگران و علاقه مندان به دیدن مکان ها و فرهنگ های جدید است؛ کشوری که در هر بخشش یک فرهنگ، آب و هوای متفاوت و تاریخی شنیدنی را ارائه می دهد. به همین خاطر است که بسیاری از افراد سفرهای متعددی به این کشور را برای خودشان ترتیب می دهند تا بتوانند از استان ها، شهرها و پارک های ملی معروف این کشور دیدن کنند.

آمریکا زمانی به کبک حمله کرده است

در ۲۶ اکتبر سال ۱۸۱۳ و در دوره جنگ ۱۸۱۲، آمریکا به استان کبک حمله کرد. با این که بیشتر از ۴۰۰۰ آمریکایی تلاش کردند مونترال را تصرف کنند، اما با مقاومت حدود ۱۶۳۰ سرباز کانادایی فرانسوی متوقف شدند. اگر آمریکایی ها در این حمله موفق می شدند، مطمئنا تمام تاریخ آمریکای شمالی با آن چه که امروز می دانیم متفاوت می بود و کانادا به آن شکلی که ما آن را می شناسیم دیگر وجود نداشت.

کبک قدیمی ترین خبرنامه انگلیسی زبان قاره آمریکای شمالی را دارد

با این که کبک کانادا، استانی فرانسوی زبان است، با این حال شهر کبک منزلگاه یکی از قدیمی ترین خبرنامه های انگلیسی زبان این قاره یعنی هفته نامه تلگرام کبک است. این هفته نامه در سال ۱۷۶۴ تأسیس شده و حالا به عنوان یکی از قدیمی ترین خبرنامه های باقی مانده در کانادا به حساب می آید.

از نظر مساحت کبک یکی از بزرگ ترین استان های کانادا است

با داشتن بیشتر از ۱.۵ میلیون کیلومتر مربع مساحت، کبک تقریبا ۵۰ درصد بزرگ تر از استان انتاریو و تنها کمی کوچک تر از آلاسکا است. شاید به اندازه منطقه کانادایی نوناووت (با مساحت حدود ۲ میلیون کیلومتر مربع) بزرگ نباشد، اما نوناووت در واقع جز استان های کانادا به حساب نمی آید و در نتیجه استان کبک عنوان بزرگ ترین استان این کشور را بدون رقیب از آن خود می کند.

کوه های آپالاچیان از میان کبک عبور می کنند

رشته کوه های آپالاچیان از مرز آمریکا و کانادا عبور می کنند و به استان کبک می رسند. اما راه شان به همین جا هم ختم نشده و با عبور از این استان به نیوفاندلند و لابرادور می رسند. در واقع رشته کوه آپالاچیان حدود ۳۲۰۰ کیلومتر در امتداد کشور کانادا امتداد پیدا کرده اند.

۳۰ سال طول کشید تا کبک هزینه المپیک ۱۹۷۶ را بازپرداخت کند

المپیک سال ۱۹۷۶ در مونترال برگزار شد. برگزاری این بازی ها باعث شد این استان برای تأمین هزینه ها متحمل بدهکاری های فراوانی شود. در نهایت پرداخت بدهی های بازی های المپیک تا سال ۲۰۰۶ زمان برد، یک دوره زمانی طولانی و طاقت فرسای ۳۰ ساله بعد از پایان بازی ها.

استادیوم المپیک مونترال یکی از بزرگ ترین برج های شیب دار در تمام جهان است

شاید اگر در مورد استادیوم المپیک بدانید، بتوانید حدس بزنید این همه بدهی از کجا ناشی شده اند. برای بازی های المپیک ۱۹۷۶ یکی از خاص ترین و جالب توجه ترین استادیوم های جهان (حداقل در زمان خودش) ساخته شد. برج این استادیوم که گنبد و سقف آن را نگه می دارد، با داشتن ۱۷۵ متر طول بلندترین برج شیب دار در تمام جهان است. ساخت این بنا بیشتر از ۱.۶ میلیون دلار هزینه داشت و در واقع برای بازی های آن سال تکمیل نشد. درخواست های متعددی برای خراب کردن این استادیوم داده شده است، چرا که این سازه مشکلات ساختمانی فراوانی دارد؛ با این وجود این استادیوم بر روی خط مترو قرار دارد، در نتیجه خراب کردن آن ۷۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

کانادایی های مونترال یکی از قدیمی ترین تیم های تاریخ NHL هستند

تیم کانادینز یکی از اولین تیم های حاضر در اتحادیه ملی هاکی کانادا در سال ۱۹۰۹ بوده است. نام مستعار این تیم، هم در زبان انگلیسی هم در زبان فرانسوی هابز است. این تیم ۲۴ بار جام استنلی را از آن خود کرده است. این تیم همچنین اولین تیم در تاریخ NHL بود که توانست ۳۰۰۰ بازی برد داشته باشد. بیش ترین تعداد قهرمانی های جام استنلی این تیم در دهه های ۵۰ و ۶۰ میلادی اتفاق افتاده اند، زمانی که آن ها ستاره های واقعی و تیمی فوق العاده قدرتمند داشتند. البته در سال های بعد آن ها تمام ابهت خود را از دست ندادند و در فصل ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ هم این جام را دوباره از آن خود کردند.

مونترال دومین شهر بزرگ در کانادا است

منطقه شهری بزرگ مونترال منزلگاه بیشتر از ۴ میلیون نفر است، شامل نیمی از جمعیت استان کبک. شما با شهری چند فرهنگی و پر جنب و جوش طرف هستید. مونترال همچنین پایتخت اقتصادی کبک است؛ جایی که برخی از بزرگ ترین شرکت های بین المللی در این کشور و همچنین مهم ترین صنایع کانادا در آن فعالیت می کنند. حوزه های علوم هوایی، علوم زیستی و تکنولوژی اطلاعات بیشترین شاغلان را در خود دارند.

شهر کبک پایتخت سیاسی استان کبک است

این شهر هم مانند مونترال، هر سال میزبان تعداد زیادی تازه وارد از نقاط مختلف جهان است. منطقه مرکزی این شهر حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. بسیاری از کسانی که در شهر کبک کار می کنند، منطقه حومه شهری و دهکده های کوچک اطراف شهر را برای زندگی انتخاب کرده اند، به این شکل بهترین های هر دو سبک زندگی را تجربه می کنند. به عنوان پایتخت استانی، این شهر کارمندان دولتی فراوانی دارد، به علاوه تعداد زیادی دانشگاه و کالج سطح برتر. صنعت گردشگری نیز یکی از اصلی ترین صنایع درآمدزا برای این شهر است، جایی که گردشگران می توانند از تاریخ و طبیعت زیبای این شهر لذت ببرند.

1