مدیر کل میراث فرهنگی کردستان:

۳۶ اقامتگاه بوم گردی جدید در کردستان ایجاد می شود

27 ژوئیه 2021 - 00:00 dsfr.ir/1s2m3

۳۶ اقامتگاه بوم گردی جدید در کردستان ایجاد می شود
ایران 118
اقامتگاه بومگردی واران در سنندج

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و #گردشگری #کردستان گفت: هم اکنون ۲۵ اقامتگاه #بومگردی در استان فعال هستند و طی ماه های آتی ۳۶ باب دیگر ایجاد می شود.

به گزارش دنیای سفر به نقل از خبرگزاری مهر، یعقوب گویلیان اظهار کرد: اولین اقامتگاه بومگردی در سال ۹۶ به صورت رسمی افتتاح شد و اکنون طی بازه چهار ساله تعداد واحدهای بوم گردی استان به ۲۵ مورد رسیده که اشتغالزایی ۷۵ نفر را به صورت مستقیم به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ واحد بوم گردی در استان در حال احداث است، گفت: موافقت اولیه و اصولی احداث ۳۶و احد بوم گردی نیز اخذ شده است.

گویلیان اعلام کرد: بیشترین تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان در شهرستان سنندج واقع شده اند و هم اکنون ۱۹ باب اقامتگاه بوم گردی در سنندج وجود دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون دو واحد بوم گردی در سروآباد فعال بوده و در شهرستان های قروه، مریوان، دیواندره و کامیاران نیز هر کدام یک اقامتگاه بوم گردی دارند.

گویلیان خاطرنشان کرد: در تیرماه سال جاری نیز مجتمع گردشگری و بوم گردی «شه م» در روستای «دورود» شهرستان سروآباد با اشتغالزایی شش نفر، بوم گردی «میمی همدم» واقع در روستای تخته شهرستان سنندج، بوم گردی سولین واقع در روستای «گلین» و بوم گردی «هویه» واقع در روستای «هویه» شهرستان سنندج به بهره برداری رسید.

1