19 مارس 2024 - 13:57

هفتمین شماره از فصلنامه انگلیسی «گیلگمش» با رویکرد «گوهرهای پنهان ایران» منتشر شد

15 اکتبر 2019 - 09:00 dsfr.ir/rt9c6

هفتمین شماره از فصلنامه انگلیسی «گیلگمش» با رویکرد «گوهرهای پنهان ایران» منتشر شد
wikimedia.org
فصلنامه انگلیسی میراث و گردشگری گیلگمش

فصلنامه انگلیسی میراث و گردشگری گیلگمش شامل بخش های متنوع جغرافیا، ایران شناسی، سبک زندگی، وقایع، هنر، اسطوره شناسی، محیط زیست، مطالعاتی و تاریخ است و هفتمین شماره آن با رویکرد «گوهرهای پنهان ایران» منتشر شد.

عدد هفت در اکثر فرهنگ ها عددی پررمزوراز است و اکنون شماره هفتم مجله انگلیسی گیلگمش با موضوع «گوهرهای پنهان ایران» در دسترس خوانندگان قرار گرفت.

در هفتمین شماره از مجله انگلیسی گیلگمش در بخش «جغرافیا»، از جزیره پررمزوراز هرمز و تنگه ایلام می خوانید. در بخش «ایران شناسی» از خانه های سنتی ایرانی و دو گوهر عقیق و فیروزه، در بخش «سبک زندگی» مقاله هایی درباره طعم های ایرانی و سفرنامه خوزستان گفته شده است، همچنین مقالات بخش «وقایع» به رویداد سفر نگاری دزفول گرام، صلح -میراث ناملموس ایران- و خانه استیو در کاشان پرداخته است.

در بخش «هنر» این شماره درباره کاشی هفت رنگ و نقاشی خط مدرن می خوانید و در «اسطوره شناسی» از شیمرها در هنر و اساطیر ایران باستان سخن به میان آمده و در بخش «محیط زیست» مجله شماره هفت انگلیسی گیلگمش درباره پرنده نگری و حیوانات پارک گلستان صحبت شده است. همچنین بخش «مطالعاتی» معماری سرای سعدالسلطنه قزوین و کوچ روی در ایران را بررسی می کند.

بخش پایانی گیلگمش به «تاریخ» اختصاص دارد، در این بخش با «شهریری» آشنا می شوید و از جام زرین حسنلو بیشتر می خوانید.

هفتمین شماره فصلنامه انگلیسی گیلگمش در تعدادی از کتاب فروشی ها، فروشگاه ها، کافه کتاب ها و اقامتگاه های کشور در دسترس است. لیست نمایندگی های تهران و شهرستان ها در سایت این مجله به آدرس www.gilgameshmag.com قابل دسترس است. علاقه مندان برای خرید آنلاین این فصلنامه می توانند به فروشگاه سایت گیلگمش و برای خرید آن به سایت www.amazon.com مراجعه کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1