19 مارس 2024 - 12:18

چگونه در طول سفر خوشرو و پرانرژی بمانیم؟

22 ژوئیه 2019 - 11:00 dsfr.ir/k11u3

چگونه در طول سفر خوشرو و پرانرژی بمانیم؟
tehransuite.com
خوش خلقی در سفر

بی حوصلگی، شوک فرهنگی، تجارب ناامید کننده و ... می تواند برنامه ریزی های از پیش تعیین شده را خراب کند. اما با حفظ شوخ طبعی در طول سفر نه تنها می توانید وضعیت را کنترل کنید بلکه از سفر لذت بیشتری خواهید برد. همه این ها به طرز فکر شما و دانستن چند ترفند ساده بر میگردد.

۱. خود را برای هر اتفاقی آماده کنید
زمانی که از خانه راحت خود دور هستید باید انتظار هر اتفاقی را داشته باشید. مطمئنا همه چیز آنطور که شما توقع دارید، پیش نخواهد رفت. ناامید نشوید، تعجب نکنید و همیشه جانب احتیاط را رعایت کنید.

۲. سخت نگیرید و انعطاف پذیر باشید
همیشه منتظر بهترین ها نباشید و سعی کنید خود را با شرایط وقف دهید. مثلا اگر به جای اتاقی بسیار مناسب در هتل، اتاق درجه دوم یا سوم به شما داده شد، ناراحت نشوید و تمام لحظات سفر را به کام خود تلخ نکنید. همین که از محیط متشنج کار و حال و هوای خانه دور هستید، بهترین فرصت برای بازیابی خود است.

۳. به مسائل پیش پا افتاده اهمیت ندهید
از هر چیزی، بهانه ای برای گله و شکایت پیدا نکنید. مثلا از حمام خارج می شوید و می بینید که حوله تمیز برایتان نیاورده اند، می توانید از خدمه درخواست حوله تمیز کنید نه اینکه با خشم به گله و شکایت بپردازید.

۴. هرگز لبخند زدن را فراموش نکنید
عضلات هنگام لبخند حالت بهتری خواهند داشت تا هنگام اخم کردن. با لبخند زدن هم خود انرژی زیادی دریافت خواهید کرد و هم دیگران از شما حس بهتری دریافت خواهند کرد.

۵. خود را جای دیگران قرار دهید
ممکن است در فرودگاه، در قسمتی، با کارمندی برخورد کنید که خیلی کند کار می کند و یا در رستوران، خدمتکار سفارش شما را فراموش کند. طوری رفتار نکنید که به دیگران توهین شود. شاید آن شخص یک روز وحشتناک را پشت سر گذاشته باشد. با مهربانی می توانید به آن شخص نیز، حس خوبی انتقال دهید.

۶. به آداب و رسوم محلی نگاهی ویژه داشته باشید
از شرکت در فعالیت های مردمان محلی و خو گرفتن با اداب و فرهنگ آن ها هراسی نداشته باشید. شاید انجام برخی کار ها برای شما مسخره به نظر برسد، اما می تواند حس لذت را به شما انتقال دهد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « همگردی » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1