19 مارس 2024 - 12:57

گردشگران مسلمان جذب مرغ همسایه شدند

15 ژوئیه 2019 - 11:00 dsfr.ir/t26o5

گردشگران مسلمان جذب مرغ همسایه شدند
raftingz.com
گردشگران مسلمان

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو گفت: دیگر لازم نیست گردشگری ایران را با کشورهای اروپایی مقایسه کنیم. به کشورهای همسایه توجه کنیم که گردشگران مسلمان و عرب به جای ایران، به آن ها روی آورده اند.

حجت الله ایوبی در نشست تخصصی گردشگری، محور تعامل سازنده با جهان که یکشنبه ۲۳ تیرماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به ظرفیت و جایگاه صنعت گردشگری، درباره رشد سریع کشورهای همسایه ایران در این حوزه، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال قبل به کشور جمهوری آذربایجان سفری داشتم، آن زمان شهر باکو هیچ بود، اما هفته گذشته که سفری به این کشور و باکو داشتم، شاهد رشد سریع جمهوری آذربایجان در گردشگری بودم. سال گذشته ۳ میلیون گردشگر به این کشور سفر کرده بودند که مطمئنا امسال تعداد آن ها بیشتر خواهد شد.

درصد قابل توجه گردشگران جمهوری آذربایجان از کشورهای اسلامی و عرب بودند، علی القاعده فکر می کنیم این گردشگران باید در ایران باشند، اما آذربایجان را انتخاب کرده اند. واقعیت است که ما در جذب این گردشگران موفق نبوده ایم. البته اگر در جایی هم موفقیتی حاصل شده علیه آن موج منفی راه افتاده است. شاهد بودیم وقتی تعداد گردشگران یکی از کشورهای همسایه در ایران افزایش قابل توجهی پیدا کرد چه جوری در فضای مجازی شکل گرفت.

او با اشاره به برخی نگرانی هایی که درباره پیشرفت ایران در حوزه گردشگری ابراز می شود، اظهار کرد: نگرانی ندارد. این پرسش مطرح می شود که چه اشخاصی به ایران سفر می کنند؟ گردشگرانی که سن بالا دارند. چه گردشگرانی ایران را انتخاب می کنند؟ آنهایی که اهل فرهنگ و تاریخ هستند. گردشگران برای خوش گذرانی ایران را انتخاب نمی کنند آن ها برای میراث، تمدن و تاریخ به ایران می آیند. گردشگران ایران قشر فرهیخته هستند و مطمئن باشید هر کسی هم که به ایران می آید، عاشق این کشور و مردمش می شود.

گردشگری تنها راه رفع سوءتفاهم است. آنچنان که یونسکو در زمان تاسیس تلاش کرد از تغییر ذهن مردم برای پاک کردن خشونت و جنگ افروزی، آغاز کند. گردشگری نیز برای تحقق این هدف بهترین راه است.

برای تعامل با جهان، رفع سوء تفاهم، معرفی فرهنگ و تاریخ این مردم، رونق اقتصادی و دور زدن تحریم ها، گردشگری بهترین گزینه است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1