19 مارس 2024 - 15:27

صنایع دستی فرصت بسیار خوبی برای اشتغال زایی و ارزآوری در شرایط تحریم

25 ژوئن 2019 - 17:00 dsfr.ir/mk5ec

صنایع دستی فرصت بسیار خوبی برای اشتغال زایی و ارزآوری در شرایط تحریم
choonak.com
کالای ایرانی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی با معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان صدا و سیما دیدار کرد.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی در نشست با معاون سازمان صداوسیما و مدیر شبکه ایران کالا گفت: «صنایع دستی سفیر فرهنگى کشورهاست و ما در زمینه ثبت شهر و روستاى جهانى، رتبه یک را کسب کرده ایم و این از نقاط قوت ماست.»

او با اشاره به اینکه بیش از 2 میلیون نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال دارند افزود: ٤٤٠ هزار نفر هم در بانک اطلاعاتی صنایع دستی ثبت نام کردند و 75 درصد افراد فعال در صنایع دستی استان های کشور نیز بانوان هستند.

محمودیان با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران عنوان کرد: در شرایط تحریم، صنایع دستی فرصت بسیار خوبی برای اشتغال زایی و ارزآوری برای کشور است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى در ادامه گفت: در سال رونق تولید امیدواریم با حمایت هایی که صورت مى گیرد بتوانیم در بازارهای داخلى و خارجى حرفى براى گفتن داشته باشیم.

محمودیان با اشاره به اینکه استفاده از صنایع دستی در اقامتگاه های بوم گردی فرصت بسیار خوبى براى معرفى این آثار فاخر است افزود: با استقبال از همکاری میان شبکه ایران کالا و سازمان میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى، امیدواریم شاهد تحول بنیادین در این حوزه باشیم.

احمد شهریاری معاون منابع مالی و سرمایه انسانی صداوسیما هم در این نشست با اشاره به عزم جدی رسانه ملى براى حماىت از کالاى فاخر ایرانی، گفت: با تمام توان از صنایع دستی که مزیت نسبی براى کشور است حمایت می کنیم و همچنین پوشش نمایشگاه های متنوع در این حوزه است.

سازمان صداوسیما و شبکه ایران کالا توجه شایانی به تولید کالاهای ایرانی دارد و در این زمینه استفاده از توانمندی و ظرفیت بخش برون مرزى، از جمله معرفی و تبلیغ صنایع دستی در شبکه های پرس تی وی ، هیسپان تی وی و سایر شبکه های بین المللی رسانه ملی، مورد تاکید است.

او توجه به نشان تجاری سازی در صنایع دستی را ضروری دانست و براى همکارى رسانه ملی با هدف ترویج ساخت کالای ایرانی در حوزه صنایع دستی اعلام آمادگی کرد.

سازمان صداوسیما و شبکه ایران کالا توجه شایانی به تولید کالاهای ایرانی دارد و در این زمینه استفاده از توانمندی و ظرفیت بخش برون مرزى و سایر شبکه های بین المللی رسانه ملی، مورد تاکید است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1