19 مارس 2024 - 07:47

قبل از خرید MG GT این مطلب را بخوانید

12 فوریه 2019 - 12:10 dsfr.ir/ay14z

ام جی GT

شاید MG را بتوان یکی از برند¬های اصیل صنعت خودروسازی دانست. برخلاف تصور عموم، ام¬جی شرکت چینی نبوده و ریشه¬ای انگلیسی دارد. اگرچه مالکیت سرمایه گذاری ازآن سایک چین می¬باشد ولی این برند به لطف دفتر مرکزی که در انگلیس قرارگرفته، همچنان یک برند بریتانیایی به¬حساب آمده و کلیه قطعات ام جی تحت نظر بازرسان کمپانی ام جی انگلیس، تولید می شوند.

امروزه خودروها­ی ام­جی در ایران نیز مالکان بسیاری پیدا کرده­اند و درکنار MG GT، شاهد نمونه­های دیگری همانندMG 6 و MG GS می­باشیم که به گزینه­ دومی در کنار کیا سراتو، هیوندای النترا و میتسوبیشی لنسر بدل شده­اند.

طراحی و امکانات ام جی GT

طراحی خارجی این خودرو برروی پلتفرم هاچ بک MG5  گسترش یافته ­است و از نظر ظاهری شباهت زیادی میان این دونسخه وجود دارد. زبان طراحی خودرو به­­صورت بک ­لیفت می­باشد؛ یعنی با اینکه به­نظر می­رسد شیشه­های عقب خودرو از صندوق عقب مجزا هستند به یکدیگر متصل­اند. درواقع عده­ کثیری از مردم، ظاهر ام­جی GT را بیشتر جوان­پسند و امروزی می­خوانند تا یک خودروی خانوادگی. خطوط حجم دهنده­ بدنه که در چهار­جهت خودرو به چشم می­خورند، نقش و تاثیر بسزایی در زیبایی این خودرو داشته­اند که با ترکیب دریچه­های ورودی­ هوا که از جنس پلاستیک با رنگ مشکی می­باشند، جلوه­ی بصری مناسبی را به نمای روبرویی بخشیده­اند. داخل کابین خودرو فضای نسبتا زیادی در اختیارتان قرار داده می­شود اما برخلاف ظاهر اسپرت، طراحی داخل کابین ساده بوده و مواد به­کار­رفته کیفیت مطلوبی ندارند. در قسمت میانی داشبورد نیز نمایشگر 7اینچی لمسی­ای قرار گرفته که با امکانات اولیه­ای همانند: کروز کنترل، باز شدن قفل درب در هنگام تصادف، سانروف دوحالته و شیشه­ها­ی ضد اشعه UV همراه شده است.

MG GT، معایب و مزایا

طراحی خودرو جوان­پسند و امروزی بوده و ظاهری مدرن دارد و با وجود فضای مناسب داخل کابین، راحتی سرنشینان به خوبی فراهم شده­ است و سیستم فنربندی خوودرو نرمی مورد انتظار خریداران را داراست، اما می­توان گفت که وجود این نرمی در سرعت­های بالا و برای سرنشینان صندلی­های پشتی محسوس نخواهد بود. سروصدای داخل کابین بالا بوده و تقسیم وزن ناهمگون در این خودرو باعث شده­است که اکثر فشار بر روی محور جلویی خودرو آمده و در ترمزهای شدید و ناگهانی، اصطلاحا باعث "کله کردن" خودرو می­شود. درنهایت استفاده از چرخ­های پهن در ترکیب با سیستم تعلیق ساده، امر گردش­گیری خودرو را دچار مشکل و "کم­فرمانی" کرده­است.

MG GT از یک موتور 4سیلندر خطی مجهز به توربوشارژ استفاده می‎کند که تولید حداکثر 127 اسب بخار در 5500 دور در هر­دقیقه را دارد. جعبه دنده خودرو از نوع اتوماتیک 6 دنده بوده و مقدار مصرف­سوخت ترکیبی ام­جی در هر 100کیلومتر 5.7 لیتر می­باشد. قیمت تقریبی شتاب صفر تا صد نیز 8.9 ثانیه است.

قیمت خرید و فروش MG GT

شاید دلیل اینکه ام­جی GT، فروش و تقاضای زیادی را تجربه نکرد این بود که با توجه به قیمت نسبتا بالای پرداختی جهت خرید ام­ جی GT که تقریبا معادل 200 میلیون تومان می­باشد، خریداران در قبال پرداخت این هزینه تمایل بیشتری به خرید خودرو­های رقیب یاد شده که امتحان خود را به خوبی پس داده­اند و از نظر کیفیت و آپشن، در سطح بالاتری از ام­جی جی­تی قرار می‎گیرند، داشته ­باشند. عده­ای نیز MG G6 را موفق­تر از MG GT دانسته و مدل قبلی را پیشنهاد می­کنند. فروش ام جی GT کارکرده در بازار دسته دوم از وضعیت مطلوبی برخوردار است و تعداد آگهی­ بالایی بابت فروش این خودرو به چشم نمی­خورد و جالب است بدانید مقدار کارکرد اکثر خودروهای آگهی شده غالبا بسیار پایین می­باشد.

رقبای MG GT

بازه­ قیمتی خرید ام جی GT با کارکرد کمتر از پنجاه­هزار کیلومتر بدون رنگ، از 155 میلیون تومان تا 180 میلیون تومان (با کارکرد 5هزار کیلومتر) متغیر است. اگر در تصمیمتان بابت خرید ام جی GT دست دوم مردد هستید، گزینه­های دیگری که می­توانید در مقایسه­ خود وارد کنید عبارت­ند از: مونتاژ داخلی سوزوکی گرند ویتارا که با قرار گرفتن در رنج قیمتی تقریبا یکسان، از شتاب و پیشرانه بهتری نبست به ام­جی Gt برخوردار است که در این­صورت باید قید خرید خودروی سدان را بزنید. میتسوبیشی لنسر با پیشرانه 1.8 لیتری 140 اسب بخار با کارکرد 50-70 هزار نیز می­تواند یکی از گزینه­های انتخابی باشد اما لازم به ذکر است که بازار دسته دوم خودروی یاد­ شده به خوبیGT MG نخواهد بود. کیا سراتو، هیوندای النترا و مزدا 3 نیز گزینه­های دست دومی هستند که می­توانید به‎جای خرید MG GT دست اول برگزینید که در این­صورت با تجربه­های متفاوت و کیفیت ساخت بدون­شک بالاتر روبرو خواهید شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ویرلن » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1