همكاری ایران و چچن در حوزه گردشگری

23 می 2017 - 09:30 dsfr.ir/lj47n

همكاری ایران و چچن در حوزه گردشگری
chechnyatravel.com
جاذبه گردشگری در چچن

دستیار رییس جمهور #چچن در دیدار با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی #ایران در #مسكو بر همكاری در حوزه #گردشگری بین دو كشور تاكید كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فیلیپ واریچنکو، دستیار رییس جمهور چچن در امور توریسم و گردشگری ضمن حضور در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با رضا ملکی، رایزن فرهنگی كشورمان، دیدار و گفت و گو کرد.

ملکی در سخنان آغازین خود، به سند اجلاس سیزدهم کمسیون همکاری های مشترک ایران و روسیه در خصوص فعالیت فرهنگی در مناطق مختلف روسیه برای توسعه همکاری ها با مناطق مختلف روسیه اشاره كرد و از جمهوری چچن به عنوان یکی از مناطق جذاب و با ظرفیت به لحاظ تنوع قومی و فرهنگی یاد کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن ابراز علاقه به همکاری های مختلف فرهنگی و هنری با جمهوری چچن به پیشنهاد وزارت فرهنگ روسیه جهت برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو و گروزنی در سال 2018 میلادی اشاره کرد.

وی، ایجاد بسترهای عمومی و مردمی مانند تأسیس انجمن دوستی روسیه و ایران در چچن را زمینه ساز فعالیت های مختلف فرهنگی، گردشگری و اقتصادی جهت پایداری و دوام روابط بین ایران و چچن دانست.

فیلیپ واریچنکو، دستیار رییس جمهور چچن در امور توریسم و گردشگری طی سخنانی، به افزایش 2 برابری زیر ساخت گردشگری در جمهوری چچن در سال 2017 میلادی و رایزنی های مختلف با کشورهای منطقه از جمله خلیج فارس برای جذب گردشگر و سرمایه گزاری در این حوزه اشاره كرد.

وی کاهش ارتباط فرهنگی و گردشگری بین ایران و جمهوری چچن طی سال های اخیر را عامل عدم شناخت صحیح دو ملت از یکدیگر، عنوان كرد.

دستیار رییس جمهور چچن افزود: برای برقراری ارتباط، نیازمند اراده و فعالیت بیشتر در بخش های فرهنگی و معرفی آداب و رسوم ملت ها در ایران و چچن هستیم.

در بخش پایانی این دیدار، رایزن فرهنگی كشورمان کتاب «همزیستی مسالمت آمیز ادیان در ایران» و «ایران ما» را به دستیار رییس جمهور چچن اهداء كرد.

1