کاهش بیش از 6 درصد از گردشگران ترکیه در ماه فوریه

4 آوریل 2017 - 11:30 dsfr.ir/al0im

کاهش بیش از 6 درصد از گردشگران ترکیه در ماه فوریه
turkeytravelplanner.ir
قایق توریستی در رودخانه ی شهر استانبول

آمار گردشگران ورودی به #ترکیه در ماه فوریه سال میلادی جاری 6.5 درصد کاهش یافته و حدود یک میلیون و 160 هزار نفر بوده است.

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد در ماه فوریه سال میلادی جاری، آمار گردشگران ورودی به این کشور 6.5 درصد کاهش یافته و حدود یک میلیون و 160 هزار نفر بوده است. در همین حال، به گزارش «ایرنا» و براساس این آمار، تعداد گردشگران ورودی از روسیه نیز 95 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است و بیش از 39 هزار گردشگر روسی به ترکیه سفر کردند.

با وجود کاهش آمار گردشگران ورودی ترکیه، این وزارتخانه از احتمال افزایش و احیای فرآیند رو به رشد ورود گردشگران به ترکیه خبر داد و اعلام کرد: «پیش بینی می شد در ماه فوریه به علت شرایط آب و هوایی، آمار ورود گردشگران 10 درصد کاهش یابد که رقم 6.5 درصدی کنونی در مقایسه با پیش بینی ها امیدوارکننده است.»

براساس آمار وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، در دو ماه نخست سال جاری میلادی میزان ورود گردشگران به ترکیه 8.1 درصد کاهش یافته و به رقم 2 میلیون و 220 هزار نفر رسید. بنا بر این آمار، در ماه فوریه 140 هزار گردشگر گرجستانی، 130 هزار گردشگر ایرانی و 106 هزار گردشگر بلغارستانی به ترکیه سفر کرده اند. همه اینها در حالی است که میزان گردشگران ورودی ترکیه در سال گذشته میلادی با 30 درصد، معادل 9 میلیون نفر کاهش، به حدود 25 میلیون نفر رسید.

در پی کاهش سفر گردشگران خارجی به ترکیه در سال گذشته میلادی، نگرانی های جدی در بین دولتمردان این کشور ایجاد شد و به همین علت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه فراخوانی تحت عنوان «همسایه ات را بردار و بیا» برای احیای گردشگری کشورش اعلام کرد. این دعوت اردوغان با استقبال سرمایه گذاران صنعت گردشگری ترکیه همراه شد و تشکل های تخصصی گردشگری این کشور برنامه ریزی وسیعی را در این زمینه آغاز کردند که تبلیغ رسانه های هوشمند، حضور در نمایشگاه ها، بهره گیری از ظرفیت شبکه های اجتماعی و ارائه تخفیف به گردشگران در خدمات گردشگری از جمله این برنامه ها بود. بر این اساس، هزینه خدمات اقامتی در ترکیه به میزان 20 تا 30 درصد برای گردشگران کاهش یافت و همچنین دو شرکت هواپیمایی ترکیه اعلام کردند نرخ خدمات حمل و نقل خود را تا 50 درصد کاهش می دهند.

1