19 مارس 2024 - 09:31

نمایشگاهی از آثار قربانیان اسیدپاشی

22 ژانویه 2019 - 16:00 dsfr.ir/ju82b

نمایشگاه هویت

چهارمین نمایشگاه هویت با ارائه آثار چند تن از قربانیان اسیدپاشی و معلولان جسمی و حرکتی از (اول بهمن ماه) در موزه رضا عباسی برگزار می شود.

محسن مرتضوی، برگزارکننده این نمایشگاه ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه هویت با همکاری انجمن حمایت از قربانیان اسید پاشی و معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی تهران، به مدت پنج روز در موزه رضا عباسی، برگزار می شود.

او با بیان اینکه این نمایشگاه شامل آثار هنری سفال، معرق، منبت و آثار حجمی چوبی است، یادآور شد: معصومه عطایی، آرزو هاشمی نژاد، فاطمه قاسمی، محسن مرتضوی از هنرمندان قربانی اسیدپاشی هستند که آثارشان به همراه آثار ۱۵ نفر از هنرمندان معلول جسمی و حرکتی ارائه شده است. همچنین ۱۰ تن از اساتید و هنرمندان رشته های معرق، منبت، مجسه و پیکرتراشی نیز در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

یکی از مهمترین اهداف انجمن این است که به تمام اقشار آسیب دیده جامعه کمک کند و صدای آنها را از طریق هنر به گوش جامعه برساند. اینکه اعلام کند کسانی که کمک یاب یا قربانی اسید پاشی هستند پا به پای افراد دیگر جامعه و هنرمندان کار می کنند. یکی از دلایلی که این نمایشگاه یه صورت مشترک میان اساتید این رشته ها و کمک یاب ها و قربانیان اسیدپاشی برگزار شده، این است که بگوییم تفاوتی میان آنها وجود ندارد.

این نمایشگاه از اول تا پنجم بهمن ماه از ۱۰ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر در سالن گالری های موزه رضا عباسی برگزار می شود. بخش موزه رضا عباسی در حال حاضر به دلیل انجام مرمت تعطیل است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1