29 آوریل 2024 - 22:52

فرودگاه کیش رکورد زد

6 آوریل 2024 - 10:40 dsfr.ir/fu5rm

فرودگاه کیش رکورد زد
فرودگاه کیش | Kish International Airport
فرودگاه کیش | Kish International Airport

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش گفت: فرودگاه کیش با ثبت جابه جایی ۱۶ هزار مسافر در یک روز، رکورد زد.

به گزارش «دنیای سفر»، عزت الله محمدی با اشاره به ثبت رکورد بییش ترین تعداد پرواز، اعزام و پذیرش مسافران نوروزی در فرودگاه بین المللی کیش، اظهار کرد: انجام ۱۲۴ پرواز رفت و برگشت و جا به جایی ۱۶ هزار مسافر در یک روز سبب ثبت رکوردی جدید به نام مدرن ترین فرودگاه کشور شد.

وی با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا دهم فروردین ماه سال ۱۴۰۳، یک هزار و ۵۸۵ پرواز در فرودگاه جزیره کیش به ثبت رسیده است، افزود: طی این بازه زمانی، ۲۰۱ هزار و ۷۰۳ مسافر در فرودگاه بین المللی کیش جابه جا شده است.

به گزارش «دنیای سفر»، مکانیزه ترین فرودگاه کشور در کیش که کلنگ زنی آن در سال ۱۳۹۱ انجام شده و وعده بهره برداری از آن از سالی به سال دیگر روی زمین مانده بود، هم اکنون در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.

این فرودگاه از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ به عبارتی دیگر به طور متوسط هر ساله ۷.۵ درصد رشد داشته که قطع یقین آمار قابل قبولی نیست؛ اما از تابستان ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ پیشرفت این طرح فاخر شتاب چشم گیری گرفت و توانست با ۳۰ درصد پیشرفت در عرض ۲ سال آماده بهره برداری باشد.

متخصصان معتقدند که هزینه به روز احداث فرودگاه بین المللی کیش بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.

1