29 آوریل 2024 - 22:52
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان عنوان کرد:

کاهش ۴ درصدی ورود به گیلان در طرح نوروزی

4 آوریل 2024 - 14:00 dsfr.ir/l95tw

کاهش ۴ درصدی ورود به گیلان در طرح نوروزی
جاده قزوین به رشت | جاده رستم آباد | امازاده هاشم | سراوان رشت
جاده قزوین به رشت | جاده رستم آباد | امازاده هاشم | سراوان رشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به تردد عادی و روان د محورهای استان، گفت: طی ۱۸ روز گذشته، تعداد یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۶۷۴ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش در ورود را نشان می دهد.

به گزارش «دنیای سفر»، غلامعلی نیک فهم امروز ۱۳ فروردین ماه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان در طرح نوروزی، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳، تعداد یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۶۷۴ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش در ورود را نشان می دهد.

وی همچنین از خروج تعداد یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۲۳۰ وسیله نقلیه از استان در بازه مذکور خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد کاهش در خروج از استان داشته ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی، بیش ترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین - رشت با ۶۵۶ هزار و ۹۴۹ وسیله نقلیه بوده است، تصریح کرد: محور رامسر - چابکسر نیز با ۴۸۸ هزار و ۹۷۰ وسیله نقلیه، دومین محور ورودی پرتردد استان بوده است.

نیک فهم، بیش ترین میزان خروجی استان را نیز محور آزادراه رشت - قزوین با تردد ۵۲۵ هزار و ۸۸۵ وسیله نقلیه دانست و بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی، متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان ۷۴۱ وسیله نقلیه در ساعت بوده؛ اوج تردد در محورهای استان نیز در روز یکشنبه، ۵ فروردین ماه با متوسط تردد ۸۴۷ وسیله نقلیه در ساعت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به خروج ۱۰۱ هزار و ۷۴۶ خودرو از گیلان طی ۲۴ ساعت گذشته، خاطرنشان کرد: بیش ترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخلی استان مربوط به محور امامزاده هاشم - تقاطع سراوان با متوسط تردد روزانه ۴۹ هزار و ۴۲۷ خودرو و پش از آن محور لاهیجان - آستانه اشرفیه با متوسط تردد روزانه ۴۸ هزار و ۸۸۴ خودرو است.

1