30 آوریل 2024 - 20:36

ظرفیت مراکز اقامتی کیش در مواقع بحرانی چقدر است؟

20 فوریه 2024 - 18:10 dsfr.ir/aq4bb

ظرفیت مراکز اقامتی کیش در مواقع بحرانی چقدر است؟
بهترین هتل های کیش | بهترین هتل های جزیره کیش
ظرفیت مراکز اقامتی کیش در مواقع بحرانی چقدر است؟

رییس کمیته بحران ستاد نوروزی کیش با تاکید بر کسب آمادگی برای میزبانی از گردشگران در شرایط بحرانی، گفت: یک تا ۲ درصد ظرفیت مراکز اقامتی کیش به اسکان گردشگران در مواقع بحرانی اختصاص می یابد.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از خبرگزاری ایرنا، رییس کمیته بحران ستاد نوروزی کیش با تاکید بر کسب آمادگی برای میزبانی از گردشگران در شرایط بحرانی، گفت: یک تا ۲ درصد ظرفیت مراکز اقامتی کیش به اسکان گردشگران در مواقع بحرانی اختصاص می یابد.

«سعید پورزادی» در جلسه کمیته بحران ستاد نوروزی اظهار کرد: هماهنگی خوبی در خصوص پذیرش گردشگران نوروزی کیش در پایانه های فرودگاهی و بندری کیش و نیز بندر چارک و آفتاب انجام شده و پیش بینی می شود تا در مسافرت های هوایی و دریایی با کم ترین مشکل مواجه باشیم.

وی یکی از مشکلات در ایام نوروز را عدم برنامه ریزی گردشگران و تهیه بلیت یک طرفه به جزیره کیش دانست و افزود: در همین راستا توصیه می شود که گردشگران بلیط رفت و برگشت خود را همزمان تهیه کنند.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: فعالیت های کمیته بحران ستاد نوروزی در دو بخش تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع بحران و تدابیر لازم جهت مدیریت فعالیت ها در شرایط بحران و خروج سریع تر از آن، دسته بندی می شود.

وی بر پیش بینی حوادث احتمالی برای جلوگیری از برور بحران، هماهنگی روزانه با اداره هواشناسی و انتشار اطلاعات برای سایرکمیته های ستاد و نیز کنترل و رسیدگی به شکایات در خصوص تاسیسات زیربنایی، آب برق، فاضلاب، مخابرات، سوخت مورد نیاز شهری، نیروگاه ها و هواپیماها تاکید کرد و افزود: کنترل محیط زیست دریا و خشکی، اسکان مسافران نوروزی در شرایط اضطراری، پایش و جلوگیری از هر گونه عملیات حفاری در سطح شهر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

«پورزادی» با اشاره به جلسات مشترک برگزار شده با نیروگاه های فعال جزیره کیش، گفت: در خصوص ذخیره آب مصرفی با توجه به افزایش مصرف روزانه آب در ایام نوروز هماهنگی لازم به عمل آمد؛ همچنین هماهنگی لازم با شرکت های ملی پخش فرآورده های نفتی و فلات قاره در خصوص سوخت بنزین و گازوئیل خودروها و هواپیماها صورت پذیرفته است.

وی با بیان این که نصب هرگونه چادر و چادر زدن در فضای عمومی، فضای سبز و بوستان های کیش ممنوع است؛ یاد آور شد: کمپ های اسکان گردشگران نوروزی همانند سال های گذشته آماده خدمات رسانی مطلوب به گردشگران هستند.

رییس کمیته بحران ستاد نوروزی کیش اظهار کرد: در حوزه بیمارستان، با بسیج امکانات و خرید تجهیزات مورد نیاز، درصدد هستیم تا بتوانیم خدمات خوبی همانند سال های گذشته به کیشوندان و گردشگران ارائه کنیم.

1