آداب پذیرایی از گردشگران به زبان «شخصیت های بوم گردی»

19 فوریه 2024 - 16:00 dsfr.ir/9x27i

آداب پذیرایی از گردشگران به زبان «شخصیت های بوم گردی»
جشنواره شخصیت های بوم گردی
آداب پذیرایی از گردشگران به زبان «شخصیت های بوم گردی»

جشنواره شخصیت های بوم گردی ایران با هدف معرفی آداب، رسوم و نحوه میزبانی و پذیرایی از گردشگران و مهمانان بوم گردی ها در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران برگزار شد.

به گزارش «دنیای سفر» از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نشست کارکترها (شخصیت ها) بوم گردی ایران روز سه شنبه -۲۴ بهمن ۱۴۰۲- و هم زمان با روز دوم هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در محل سالن کنفرانس شماره یک نمایشگاه بین المللی تهران با حضوربا حضور سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، جمعی از مدیران این وزارتخانه و فعالان و مدیران بوم گردی ها از اقصی نقاط کشور حضور داشتند و آداب، رسوم و نحوه میزبانی و پذیرایی از گردشگران و مهمانان بوم گردی ها معرفی و بررسی شد.

یاور عبیری رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی و مصطفی فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری داخلی در صحبت هایی به تشریح وضعیت بوم گردی ها، نحوه ارائه خدمات آن ها و مشکلات پیش روی اقامتگاه های بوم گردی و تعدادی از مدیران و فعالان حوزه بوم گردی ها در حضور ضرغامی و مدیران وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بیان مسائل و دیدگاه های خود پرداختند.

اجرای برنامه توسط گروه های هنری و معرفی آیین و مراسم اقوام مختلف با لباس و گویش محلی از دیگر برنامه های این نشست و جشنواره بود.

در پایان این نشست از تعدادی از فعالان برتر بوم گردی و روسای انجمن های استانی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تجلیل به عمل آمد.

جشنواره شخصیت های بوم گردی

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، از ۲۳ الی ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار شد. بیش از ۵۰ رویداد برای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه در نظر گرفته شده بود.

آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران با حضور و سخنرانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل سالن همایش های اجلاس سران برگزار شد.

1