ایستگاه راه آهن گرگان کجاست؟

18 فوریه 2024 - 12:10 dsfr.ir/pj8wm

ایستگاه راه آهن گرگان کجاست؟
ایستگاه راه آهن گرگان کجاست؟ | Gorgan Railway Station
ایستگاه راه آهن گرگان کجاست؟

ایستگاه راه آهن گرگان یکی از مهم ترین ایستگاه های راه آهن کشور محسوب می شود. آشنایی با ایستگاه قطار گرگان و دانستن نکات و موارد مهم در رابطه با این ایستگاه سفری راحت تر برای شما رقم خواهد زد.

شمال کشور همیشه به خاطر طبیعت بسیار زیبایی که دارد از گردشگران فراوانی میزبانی می کند. جنگل های انبوه و جاذبه های طبیعی زیاد سبب شده اند تا شهرهای این منطقه، به خصوص گرگان، به مقصدی محبوب برای طبیعت گردان بدل شوند. امروزه می توانید با تهیه بلیط قطار گرگان در مدتی بسیار کم به این شهر رسیده و بازدید از مکان های دیدنی آن را آغاز کنید. یکی از چیزهایی که در این میان اهمیت دارد، آشنایی با ایستگاه قطار گرگان و دانستن نکات و موارد مهم در رابطه با این ایستگاه است.

ایستگاه راه آهن گرگان کجاست؟

تاریخچه ایستگاه قطار گرگان

ایستگاه راه آهن گرگان یکی از مهم ترین ایستگاه های راه آهن کشور محسوب می شود. شاید برای تان جالب باشد که بدانید راه آهن ایران به بخش های مختلفی تقسیم بندی شده و مدیریت هریک از این بخش ها برعهده ایستگاهی مشخص است. مدیریت خطوط راه آهن شمال شرق ۲ کشور برعهده ایستگاه قطار گرگان بوده و به همین منظور ایستگاهی عادی به شمار نمی رود.

ایستگاه قطار گرگان در تاریخ ۹ آبان سال ۱۳۳۹ افتتاح شد. افتتاح این ایستگاه همزمان بود با اتصالش به خط راه آهنی که از بندرترکمن به گرگان می رسید. بعد از آن، خطوطی که به این ایستگاه منتهی می شدند توسعه پیدا کردند؛ به نحوی که امروزه تقریبا از هریک از مناطق کشور می توانید به گرگان سفر کنید.

آدرس ایستگاه قطار گرگان

ایستگاه راه آهن گرگان تقریبا در حاشیه شهر واقع شده است و برای رسیدن به آن به حدود ۱۵ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. بهترین روش برای دسترسی به این ایستگاه، استفاده از تاکسی های شهری است. ایستگاه راه آهن گرگان در محله ای به نام زنگیان واقع شده است و خیابانی که این ایستگاه در آن قرار گرفته است خیابان کنارگذر نام دارد. اگر شما نیز قصد دارید به گرگان سفر کرده و از جاذبه های طبیعی این شهر دیدن کنید، پیشنهاد می کنیم تا هرچه سریع تر به وب سایت فلای تودی مراجعه کنید و بلیط خود را تهیه نمایید.

امکانات ایستگاه راه آهن گرگان

گاهی اوقات ممکن است مسافران مجبور باشند چندین ساعت را در ایستگاه قطار منتظر بمانند، به خصوص هنگامی که نیاز به تعویض قطار وجود دارد، به دلیل خستگی زیادی که گریبان گیر مسافران شده است، ایستگاه باید خدمات رفاهی کافی را ارائه داده تا مسافران بتوانند راحت تر این زمان را پشت سر بگذارند.

ایستگاه راه آهن گرگان

امکانات رفاهی که برای ایستگاه راه آهن گرگان در نظر گرفته شده است را نمی توان امکاناتی درجه یک نامید؛ اما برای این که یک یا دو ساعت را در این ایستگاه بگذرانید، کاملا کافی هستند. نمازخانه، سرویس بهداشتی، بوفه، فروشگاه مواد غذایی، سالن انتظار مسافران و... از امکاناتی هستند که در این ایستگاه وجود دارند و می توانید از هریک از آن ها استفاده کنید.

مزیت سفر به گرگان با قطار

یکی از سوالاتی که شاید در ذهن شما نیز ایجاد شده باشد، این است که چرا باید با استفاده از قطار به گرگان سفر کنیم؟ درواقع، سفر به وسیله خطوط راه آهن چه مزیت ویژه ای را در پی دارد؟ برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که نه تنها خطوط ریلی منتهی به گرگان، بلکه تمامی خطوط ریلی شمال کشور از مسیرهای بسیار زیبایی گذر می کنند؛ تا جایی که یک سری از قطارها تحت عنوان قطار گردشگری در این مسیرها فعال هستند و هدف اصلی آن ها فقط عبور از ریل های قطار و فراهم کردن موقعیتی است که گردشگران بتوانند از چشم اندازهای راه آهن شمال کشور لذت ببرد.

البته وجود چشم اندازها و مناظر طبیعی زیبا تنها مزیت سفر با قطار به گرگان نیست. مزیت بزرگ دیگری که در رابطه با قطارها وجود دارد، راحتی آن ها و امکانات فراوانی هستند که به مسافران ارائه می شوند، به خصوص برای مسافت های طولانی قطارها می توانند گزینه بسیار خوبی باشند.

قطارهایی که در راه آهن ایران تردد می کنند، ازلحاظ میزان خدمات درجه بندی شده اند. درجه قطار معمولا بین ۳ تا ۵ ستاره قرار دارد که قطارهای ۴ و ۵ ستاره در دسته قطارهای لوکس قرار می گیرند. اگر شما نیز قصد دارید سفری پر از امکانات را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم بلیط یکی از قطارهای ۴ یا ۵ ستاره را تهیه کنید.

بهترین روش برای تهیه بلیط قطار و سفر به گرگان

امروزه، وب سایت های زیادی درزمینه ارائه خدمات گردشگری مشغول به کار هستند و قابلیت خرید بلیط قطار نیز در بسیاری از آن ها وجود دارد. نکته ای که قبل از مراجعه به هرکدام از این وب سایت ها باید به آن توجه داشته باشید، محیط کاربری آن ها است. متأسفانه بسیاری از وب سایت ها از محیط کاربری خوبی برخوردار نیستند و نه تنها برای خرید بلیط قطار گرگان، بلکه برای دریافت هریک از خدمات آن ها لازم است تا فرایندی پیچیده را پشت سر بگذارید.

برای این که بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن و به شیوه ای راحت بلیط خود را خریداری کنید، پیشنهاد می کنیم تا بدون معطلی به وب سایت فلای تودی مراجعه کنید. علاوه بر این که فرایند خرید بلیط کاملا ساده و بدون پیچیدگی است، تنوع بلیط ها نیز بسیار بالا بوده و می توانید بلیط هریک از قطارهایی که در خطوط ریلی ایران رفت وآمد می کنند را خریداری کنید. یک ابزار جست وجو در صفحه اصلی این وب سایت قرار دارد که می توانید با استفاده از آن، در بین بلیط های موجود به جست وجو بپردازید و درنهایت بهترین مورد را پیدا کنید.

سفر به گرگان با قطار

سایر خدمات فلای تودی

فلای تودی یکی از بزرگ ترین آژانس های مسافرتی حال حاضر بوده و گستره خدماتی که ارائه می دهد به بلیط قطار گرگان محدود نمی شود. امروزه، این قابلیت وجود دارد که هریک از هتل های داخلی یا خارجی را رزرو کرده و محل اقامت خود را از پیش تعیین کنید. علاوه براین، می توانید بلیط هرکدام از ایرلاین های داخلی یا خارجی را نیز خریداری کرده و به جای سفری زمینی، سفری هوایی را پیش بگیرید.

نکته قابل توجهی که درباره خدمات فلای تودی وجود دارد، این است که همواره به خاطر مناسبت های مختلف، تخفیفات بسیاری روی خدمات این مجموعه اعمال می شوند؛ بدین صورت که گاهی اوقات خدمات موردنظرتان را می توانید با ۷۰ درصد تخفیف نیز دریافت کنید. به غیر از تخفیفات مناسبتی، به ازای هر خریدی که از فلای تودی انجام می دهید، تعدادی امتیاز به حساب کاربری تان افزوده می شود و در خریدهای بعدی می توانید از این امتیازات استفاده کرده و هزینه کم تری را بپردازید.

1