۹ استراتژی قیمت گذاری برای افزایش درآمد هتل

16 فوریه 2024 - 09:00 dsfr.ir/vx7mk

۹ استراتژی قیمت گذاری برای افزایش درآمد هتل
افزایش درآمد هتل | Increase hotel income
۹ استراتژی قیمت گذاری برای افزایش درآمد هتل

در این مقاله، به «۹ استراتژی قیمت گذاری که هتل ها» می توانند در استراتژی بازاریابی و مدیریت درآمد خود، به منظور افزایش میزان درآمد حاصل از آن ها اتخاذ کنند، اشاره می کنیم.

به گزارش «دنیای سفر» برای افرادی که در صنعت هتلداری فعالیت می کنند، حداکثر رساندن درآمد از اولویت های اصلی است و دستیابی به این هدف غالبا در زمان مناسب به استراتژی مناسب قیمت گذاری نیاز دارد. در حقیقت، ایجاد تنظیم نرخ اتاق بر اساس تقاضا، تقسیم مشتری و سایر عوامل می تواند کلید موفقیت کلی کسب و کار باشد. در این مقاله، به «9 استراتژی قیمت گذاری که هتل ها» می توانند در استراتژی بازاریابی و مدیریت درآمد خود، به منظور افزایش میزان درآمد حاصل از آن ها اتخاذ کنند، اشاره می کنیم.

استراتژی قیمت گذاری بر اساس پیش بینی

مهم ترین استراتژی قیمت گذاری برای مالکان هتل ها، استفاده از پیش بینی برای تعیین قیمت بر اساس تقاضا پیش بینی شده است. در اصل، این بدان معنی است که نرخ اتاق هتل بستگی به میزان تقاضا دارد. به عنوان مثال، تقاضای زیاد ممکن است منجر به افزایش نرخ اتاق شود.

یک استراتژی پیش بینی قوی متکی بر داده های دقیق است که دارای اطلاعات دقیق از جمله اشتغال، درآمد، نرخ اتاق و هزینه متوسط هر اتاق است. علاوه بر این، استفاده از داده های موجود در اسناد، مانند اسناد رزرو و همچنین هرگونه تغییر در روند بازار بسیار مهم است.

سپس می توانید از این داده ها برای تصمیم گیری در مورد قیمت گذاری استفاده کنید. بنابراین، اگر هتل شما در بازه زمانی خاص، تقاضای کمی داشته، باید از راه حل های استراتژیک مربوط به آن استفاده کنید. به عنوان نمونه می توانید برای افزایش تقاضا در آن بازه زمانی تلاش کنید یا قیمت ها را کاهش دهید.

افزایش درآمد هتل | Increase hotel income

انعطاف در قیمت اتاق در هتل

یکی از متداول ترین استراتژی های قیمت گذاری که در صنعت هتلداری وجود دارد انعطاف قیمت است و در اینجاست که شما همان محصول را با قیمت های مختلف به مشتریان مختلف ارائه می دهید. به عنوان مثال در حالی که قیمت های مصوب باید مشمول یک استراتژی برابری نرخ باشد، قیمت برای شرکت ها و مشتریان همیشگی می تواند پایین تر باشد. همچنین فروش چند اتاق به نمایندگی های مسافرتی با نرخ پایین تر نیز می تواند مثال دیگری باشد.

کدهای تخفیف برای تحریک رزرو مستقیم

در حالی که استراتژی برابری نرخ مصوب ممکن است برخی از پلن های قیمت گذاری که می تواند باعث تحریک رزرو مستقیم شود را مانع شود ، اما استفاده از کدهای تخفیف برای تشویق رزرو مستقیم هتل یک استراتژی بسیار کارآمد است. بنابراین هنگامی که یک مهمان بعد از رزرو از طریق شخص ثالث به هتل مراجعه می کند، می توانید برای هر نوع رزرو مستقیم آینده که با شما انجام می شود، به آن ها کد تخفیف پیشنهاد دهید. اگر این استراتژی منجر به اقامت دوباره در آینده شود، مزیتی دوجانبه برای تشویق رزرو مجدد و ترغیب آن ها به صورت مستقیم رزرو دارد.

ارائه پکیج های متنوع

یکی دیگر از گزینه های خوب برای افرادی که در هتل تلاش می کنند تا حداکثر درآمد را به دست آورند، ایجاد پکیج هایی است که باعث می شود مشتریان هزینه بیشتر برای خدمات بیشتر بپردازند. خدمات یا محصولاتی که ممکن است در پکیج وجود داشته باشد شامل وعده های غذایی، دسترسی به سالن ورزشی، تجهیزات و غیره است.

در پکیج، نرخ واقعی اتاق ممکن است به تنهایی کمتر از نرخ معادل اتاق بدون پکیج باشد. با این حال، هتل شما قادر به فروش همزمان کالاهای بیشتری خواهد بود.

استراتژی مدت زمان اقامت

همانطور که از نام آن پیداست، «استراتژی مدت اقامت» تنظیم قیمت گذاری بر اساس مدت اقامت است. در برخی موارد مانند وقتی که تقاضا بیش از توان شما باشد، اجرای قاعده ای مبنی بر اینکه مهمانان موظف به ماندن «حداقل مدت اقامت» در هتل باشند، می تواند مفید باشد. از طرف دیگر، هنگامی که تقاضا کمتر است، می توانید به طور بالقوه میهمانان را ترغیب کنید که در صورت اقامت طولانی تر، به آن ها نرخ کمتری ارائه می کنید و در نتیجه اتاق های بلااستفاده کمتری داشته باشید.

سیاست لغو و کنسلی اقامت

سیاست کنسلی اقامت نیز می تواند باعث ایجاد استراتژی قیمت گذاری و افزایش درآمد شود. به عنوان مثال در صورت عدم لغو اتاق، می توانید مبلغ کمتری را ارائه دهید. به شرط آنکه مهمان نتواند در صورت لغو اتاق بازپرداخت دریافت کند. این نمونه می تواند از اهمیت ویژه ای در هتل هایی که تقاضای بالایی دارند، برخوردار باشد. با ارائه نرخ های پایین، در ازای عدم بازپرداخت، هتل های پرتقاضا می توانند در صورت لغو اقامت، دو بار از همان اتاق سود ببرند.

فروش

اصل اساسی فروش شامل تشویق مشتریان برای صرف هزینه بیشتر در خرید یا رزرو است و یک مؤلفه اساسی هر استراتژی مؤثر قیمت گذاری در صنعت هتل است. این روش می تواند به معنای ترغیب یک مهمان برای ارتقا به یک اتاق بهتر یا پرداخت بیشتر برای یک اتاق با نمای مطلوب تر باشد. همچنین می تواند به معنای ترغیب میهمانان به پرداخت هزینه بیشتر برای تختخواب با اندازه کینگ باشد. روش های فروش در اغلب موارد موفقیت آمیز است، بنابراین می توان در حالی که میهمانان در حال انتخاب اتاق هستند گزینه های بهتر و ارائه خدمات بیشتر را تبلیغ کنید.

فروش متقابل

در صنعت هتلداری این روش به طور معمول به خدمات اضافی، مانند تورهای محلی، ماساژ یا خدمات سالن بدنسازی اشاره دارد.

مدیریت نظرسنجی

درنهایت، نظر مثبت میهمانان منجر به بهبود نرخ تبدیل می شوند. در واقع هنگامی که دو هتل کالای مشابه را ارائه می دهند، یکی از آن ها با نظرسنجی مثبت توسط مشتریان انتخاب می شود. به همین دلیل، برای به حداکثر رساندن درآمد، مهم است که یک استراتژی جامع مدیریت نظرسنجی و بازخورد داشته باشید. این روش به معنای تلاش برای ارائه یک تجربه عالی به مشتری، ترغیب میهمانان به نظرسنجی و بازخورد ارسال شده در سایت های رسانه های اجتماعی است.

به حداکثر رساندن درآمد در صنعت هتلداری وابسته به اجرای راهکارهای مناسب قیمت گذاری است که بخش مهمی از استراتژی مدیریت درآمد هتل است. به طور معمول، این امر نیاز به استفاده از پیش بینی برای تقاضا و همچنین تنظیم نرخ اتاق به صورت استراتژیک، استفاده از تکنیک های متقابل فروش و مدیریت بازخورد آنلاین مشتری دارد.

1