19 مارس 2024 - 13:15

درآمد بهترین هتل های ایران چقدر است؟

9 سپتامبر 2018 - 10:10 dsfr.ir/an6j2

هتل اسپیناس پالاس

رشد روزافزون علاقه به گردشگری و سودآوری آن باعث شده خیلی ها این سختی ها را به جان بخرند. در ایران نیز سرمایه گذاران بسیاری با ساخت هتل های فوق العاده، تلاش کرده اند سهمی از مسافران خارجی و داخلی این بازار را نصیب خود کنند.

به گزارش آمار جهانی، گردشگری یکی از پرسودترین تجارت های ده سال اخیر است. حمل ونقل، رزرو هتل، ورودی اماکن تاریخی و فرهنگی، فروشگاه های محلی، رستوران ها و تفریحات، گردشگری را به حوزه ی جذابی برای سرمایه گذاران تبدیل کرده اند، مخصوصاً حالا که آمارها نشان می دهد تعداد گردشگران جهانی در سال 2012 از یک میلیارد نفر گذشته و همین طور نیز در حال افزایش است.

یکی از دردسرهای بزرگ سرمایه گذاری در زمینه گردشگری، ساخت هتل است. برای سخت هتل های مناسب، باید هزینه های هنگفتی پرداخت شود، زمین، مجوز، طراحی، ساخت وساز، معماری داخلی، مبلمان و تزئینات هزینه های سنگینی هستند، و البته باید هزینه های تعمیر و نگهداری را هم بعد از تکمیل یک هتل در نظر داشته باشید.

اما رشد روزافزون علاقه به گردشگری و سودآوری آن باعث شده خیلی ها این سختی ها را به جان بخرند. در ایران نیز سرمایه گذاران بسیاری با ساخت هتل های فوق العاده، تلاش کرده اند سهمی از مسافران خارجی و داخلی این بازار را نصیب خود کنند. در ادامه با چند تا از این هتل ها آشنا خواهیم شد. البته توجه کنید، درآمد یک هتل همیشه برابر تعداد اتاق ها ضربدر هزینه ی اقامت نیست، و شما باید فصل های کم مسافر، تخفیف های گروهی و هزینه های تأمین، تعمیر و نگهداری را هم لحاظ کنید.

هتل اسپیناس پالاس، مدرن و درخشان

این هتل که فقط چند سالی از افتتاح آن می گذرد در شمال تهران واقع شده است. در 20 طبقه بیش از 400 اتاق و سوئیت دارد. از طرف دیگر اسپیناس پالاس با 14 سالن گردهمایی حالا یکی از مهم ترین گزینه های شهر تهران برای برگزاری همایش های بزرگ و مهم است. آقای علی اصغر میری مالک این هتل، برای ساخت اسپیناس پالاس 56 میلیارد تومان هزینه کرده است.اتاق های مدرن و مجلل، تزئینات فوق العاده، امکانات رفاهی و تفریحی، باشگاه ورزشی، سالن ماساژ و ... تجربه ی اقامت در این هتل را بسیار خاص خواهند کرد.

برای یک شب اقامت در یکی از اتاق های دو تخته ی هتل اسپیناس پالاس تهران باید بین 651 هزار تومان تا 2366 هزار تومان هزینه کنید. شاید خیلی گران به نظر برسد، اما خب فراموش نکنیم، با توجه به نوساز بودن این هتل، اسپیناس پالاس این روزها به نوعی پرچم دار هتل های تهران و حتی هتل های ایران است.

هتل استقلال، نوستالژیک، کلاسیک و شیک

این هتل که قبل از انقلاب هتل رویال هیلتون نام داشته است، حالا با نام هتل پارسیان استقلال بزرگ ترین هتل پنج ستاره ی تهران است. البته خالی از لطف نیست که اشاره کنیم، هتل استقلال در زمان افتتاح بزرگ ترین هتل خاورمیانه بوده است. این هتل 50 ساله که چشم انداز خوبی به شهر یا کوه های شمال تهران دارد، بیش از ده رستوران، مغازه، کافی شاپ، باشگاه ورزشی، زمین تنیس، استخر، و گالری ورزشی را در خود جای داده است. هتل استقلال بیش از 550 اتاق و سوئیت و همچنین 4 تالار دارد.

اگر دوست دارید در این هتل که میزبان رویدادها و مراسم خاص و چهره های خاص بین المللی بوده، و همچنین فیلم های نوستالژیکی در آن ساخته شده، اقامت کنید، برای رزرو یک شبه ی اتاق دوتخته باید بین 430 هزار تومان تا 2میلیون تومان هزینه کنید.اتاق های دوتخته، سوئیت های معمولی و سوئیت های بزرگ برج های شرقی و غربی جزء انتخاب های شما خواهند بود. شاید قیمت ها کمی بالا باشند ولی شما در یکی از بهترین هتل های تهران اقامت خواهید کرد.

هتل مجلل درویشی، هتل با فضای باز میانی

هتل درویشی مشهد، که تنها هتل آتریوم – هتلی با فضای باز میانی- شرق کشور است، در 22 طبقه ساخته شده است و از همین رو در بین هتل های مشهد بی نظیر است. این هتل فوق العاده لوکس در پنج رستوران خود، منوهای مختلفی پیش روی شما خواهد گذاشت که از غذاهای مراکشی تا غذاهای اصیل ایرانی در آن ها هستند. 220 اتاق هتل درویشی شامل اتاق های معمولی دوتخته، تا سوئیت های 70 متری پنت هاوس، همراه با سونای خشک، کامپیوتر، فکس و دیگر امکانات رفاهی است. با اقامت در یکی از اتاق های این هتل، رفت وآمد شما در شهر مشهد نیز تماماً به عهده ی هتل درویشی خواهد بود.

برای یک شب اقامت در یکی از اتاق های دوتخته ی هتل درویشی، باید بین 560 هزار تومان (برای اتاق توئین) تا 3325 هزار تومان (برای اتاق دوبلکس VIP ایران باستان) هزینه کنید. اگر به نظر شما هم این قیمت ها بسیار زیاد هستند و سراغ رزرو هتل نخواهید رفت، به شما توصیه می کنم حداقل فرصت ماهیگیری و طبخ آن به روش دلخواهتان در رستوران برکه ی هتل درویشی مشهد را از دست ندهید.

هتل عباسی اصفهان، یک اقامت تاریخی

این هتل که بارها با عناوینی همچون زیباترین هتل خاورمیانه یا ایران در رسانه های جهان معرفی شده است، مهمانسرای عباسی یا هتل شاه عباس نام دارد. این کاروانسرا که در طول تاریخ آبادی و ویرانی های متعددی داشته، در سال 1336 و با در نظر گرفتن معماری اولیه ی آن مرمت، بازسازی و توسعه داده شد تا سرانجام از سال 1340 به عنوان یک هتل مورد استفاده قرار گیرد. «هتل شاه عباسی» که بعد از انقلاب «شاه» را از دست داد و «هتل عباسی» نام گرفت 224 اتاق، سوئیت و آپارتمان دارد که بر طبق استانداردهای جهانی ساخته شده اند. اگر دوست داشتید سفر بعدیتان به اصفهان، و بازدید از سی وسه پل و پل خواجو، با یک اقامت تاریخی و بارنگ و بوی صفوی همراه باشد، هتل عباسی را انتخاب کنید. فقط یادتان باشد که برای هر شب اقامت در اتاق های دو تخته ی هتل عباسی باید بین 550 هزار تومان تا 1645 هزار تومان هزینه کنید.

هتل ترنج کیش، اقامت در سوئیت های شناور

اگر تا به حال اسم مالدیو را شنیده اید یا عکس هایی از هتل های فوق العاده اش دیده اید، عنوان سوئیت های شناور نباید خیلی برایتان عجیب باشد، اما اگر چیزی از آن ها نمی دانید، اصلاً نگران نباشید، هتل ترنج کیش، در آب های خلیج فارس هیچ چیزی از این هتل ها کم ندارد. کیش هتل های لوکس و مجلل متعددی دارد برای همین رزرو هتل در کیش کار سختی نیست، اما هتل ترنج در بین هتل های کیش تماماً گزینه ی متفاوتی است. چرا که سوئیت های این هتل بر روی سطح دریا قرار دارند، و توسط راهروهای زیبای چوبی به ساحل متصل شده اند. تمام امکانات رفاهی موردنیاز، در این سوئیت ها در دسترس شما هستند، تفریحات هیجان انگیز آبی هم فقط چند قدم با شما فاصله دارند. هزینه اقامت یک شبه در یکی از اتاق های هتل ترنج از یک میلیون تومان آغاز می شود و بسته به نوع اتاق و خدمات، تا 4 میلیون تومان هم خواهد رفت.

نظر شما در مورد این هتل ها و قیمت های آن ها چیست؟ البته که هتل های فوق العاده ی دیگری هم در ایران وجود دارند؟ شما چند تا از آن ها را می شناسید؟ راستی برای مشاهده هزینه اقامت در هتل های ایران اینجا کلیک کنید.

دیدگاه ها

  • تابلو فرش چهره 21 ژانویه 2020 - 14:44

    یکی از شغل های پر درامد است
    مرسی از مطالب خوبتون

  • soleymancarpet 22 ژانویه 2020 - 12:04

    بسیار عالی بود تشکر

  • gelimfarsh 19 فوریه 2020 - 12:04

    عالی بود موفق باشید

1