دریافت عوارض سنگین در جاده نامناسب مرنجاب

13 نوامبر 2023 - 11:20 dsfr.ir/il3m6

دریافت عوارض سنگین در جاده نامناسب مرنجاب
دنیای سفر
داستان ادامه دار دریافت عوارض سنگین در جاده نامناسب مرنجاب و نارضایتی گردشگران

دریافت عوارض قابل توجه بدون ارائه خدمات در ابتدای جاده ناهموار كویر مرنجاب نارضایتی گردشگران را در پی داشته است.

به گزارش «دنیای سفر»، منطقه گردشگری کویر مرنجاب در حالیکه جاده بسیار نامناسب و ناهمواری دارد ولی با این وجود گیت عوارضی در ابتدای جاده مرنجاب عوارض سنگینی حدود ۲۰۰ هزار ریال تا ۱ میلیون ریال به ازای نوع خودرو دریافت می کند و این در حالیست که گردشگران در حیرت اند که این پرداخت پول در قبال چه خدماتی است!

یکی از گردشگران در گفت و گو با خبرنگار دنیای سفر با انتقاد از پرداخت عوارض در جاده بسیار خراب مرنجاب و عدم ارائه خدمات در قبال آن گفت: از مسئولان انتظار داریم که با توجه به دریافت عوارض، حداقل جاده را تسطیح کنند تا به وسایل نقلیه خسارت کمتری وارد شود.

شایان محمدی تصریح کرد: متأسفانه استهلاک خودروها در این جاده خراب بسیار بالاست که این عدم ساماندهی جاده موجب می شود گردشگران دیگر رغبتی برای سفر مجدد به منطقه نداشته باشند و به دیگران هم توصیه کنند که عطای سفر به مرنجاب را به لقایش ببخشند!

حسین اتابکی یکی دیگر از گردشگران هم وضعیت این جاده را بسیار رنج آور برشمرد و گفت: جاده مرنجاب بسیار خراب است و چاله های وسط جاده، استهلاک ماشین را به بالاترین حد خود می رساند.

وی افزود: برای اولین بار است که به منطقه مرنجاب سفر می کند و هنوز در تعجب است که دریافت این میزان عوارض در قبال چه خدماتی بوده است؟!

فرهاد موسوی یکی از آفرود سواران هم در گفت و گو با خبرنگار دنیای سفر گفت: حداقل ماهی دو بار به منطقه مرنجاب سفر می‌کند و هر بار وضعیت جاده خراب تر از قبل است در حالی که عوارض پرداختی در ابتدای جاده مرنجاب حدود دو برابر عوارض اتوبان تهران به چالوس با آن همه خدمات است!

وی با اشاره به زباله های انباشته شده در بعضی از قسمت های کویر مرنجاب و لزوم رسیدگی به آن افزود: از مسئولان امر خواهشمند است ساماندهی جاده و منطقه را در دستور کار قرار دهند چراکه ادامه این وضعیت چهره زشتی از منطقه مرنجاب در کشور و جهان به جای می گذارد.

دریافت عوارض سنگین در جاده نامناسب مرنجاب

کویر مرنجاب کجاست؟

کویر مرنجاب آران و بیدگل در شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان قرار دارد. این کویر از شمال به دریاچه نمک آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان آران و بیدگل محدود می شود. ارتفاع متوسط کویر مرنجاب از سطح آب های آزاد در حدود ۸۵۰ متر است.

راه‌های ورود به کویر مرنجاب

مسیر اول: مسیر شهر آران و بیدگل به سمت پادگان ارتش و سپس جاده خاکی مرنجاب که پس از طی مسافتی در حدود ۴۵ کیلومتر به مرنجاب می رسد.

مسیر دوم: مسیر پارک ملی کویر است که از پیشوا آغاز شده و سپس مبارکیه (۱۵ ک. م) - قصر بهرام (۶۰ ک. م) - کاروانسرای سفیدآب (۸۰ ک. م) - و سپس مرنجاب (۵۰ ک. م) است. گفتنی است تردد در این جاده تا سفیدآب نیاز به مجوز از سازمان حفاظت از محیط زیست استان سمنان دارد.

مسیر سوم: مسیر آران و بیدگل به ابوزیدآباد و سپس کاروانسرای سفیدآب و مرنجاب است.

1