30 آوریل 2024 - 00:09

دوره های آموزش تخصصی مدیران بوم گردی برگزار می شود

2 سپتامبر 2023 - 18:10 dsfr.ir/790r7

دوره های آموزش تخصصی مدیران بوم گردی برگزار می شود
درج روز ملی بوم گردی ها در تقویم کشور
دوره های آموزش تخصصی مدیران بوم گردی برگزار می شود

رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران بر اهمیت آموزش در تاسیسات گردشگری تاکید کرد و گفت: دوره های آموزش تخصصی ویژه مدیران و کارکنان بوم گردی ها به زودی برگزار می شود.

به گزارش «دنیای سفر»، یاور عبیری در سمینار نخستین سمینار ملی آموزشی و تجربه های خانه های بوم گردی که روز شنبه - یازدهم شهریور - در سالن اجتماعات وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهارداشت: بومگردی ها ریشه در فرهنگ و تمدن ایران و فرهنگ اجتماعی مردم دارند و اکنون دیگر به فرزندی برومند در خانواده بزرگ صنعت گردشگری تبدیل شده است.

وی گفت: تاکنون فقط کتاب آموزشی برای تاسیسات گردشگری تدوین شده است که برای بومگردی ها موثر نبود، به موضوع آموزش تخصصی ورود کردیم، سرفصل های آموزش مدیران بوم گردی به وزارت میراث فرهنگی ارایه شده و جزییات آموزشی در هفته های آینده ارایه می شود و در صورت تایید دوره های آموزش تخصصی ویژه مدیران بوم گردی برگزار می شود.

درج روز ملی بوم گردی ها در تقویم کشور

عبیری افزود: امسال روز تنوع فرهنگی (٣١ اردیبهشت) مازیار آل داود (از پایه گذاران بومگردی در ایران) به عنوان چهره ماندگار در این بخش، انتخاب شد، به عندلیب شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد کردیم یک روز به عنوان «روز ملی بوم گردی ها» در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران بر ضرورت ارزیابی خانه های بومگردی تاکید کرد و گفت: دستورالعمل ارزیابی از بومگردی ها در هیات مدیرت انجمن بازبینی شده تا ٨٠ درصد آماده شده است و با تأیید وزارتخانه به زودی اجرا می شود. ارزیابان کنونی معمولا ارزیابان هتل ها هستند،

وی بیان کرد: باید ارزیابان تخصصی بومگردی داشته باشیم حدود ٢۵ نفر آموزش دیده اند که به زودی برای ارزیابی اقامتگاه ها اعزام می شوند.

عبیری اظهارداشت: بیمه اقامتگاه ها داده است، صنف بومگردی ها ردیفی برای بیمه در بودجه سالانه ندارند، با مجلس در حال رایزنی هستیم تا این مشوق را ایجاد کنیم.

رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران افزود: آموزش باید در دل روستاها در نقاطی که بومگردی ها انجام شود، نمی توان در مرکز و شهرهای بزرگ به دور از بومگردی ها دوره برگزار کرد. باید در همان مناطقی که بومگردی فعال است.

نخستین سمینار ملی آموزشی و تجربه های خانه های بوم گردی به مدت ۲روز (١١ و ١٢ شهریور) با حضور مدیران و کارکنان خانه های بومگردی برگزار می شود، در این دو روز علاوه بر برگزاری چهار کارگاه آموزشی از بومگردی های خلاق و برتر هر ایالت تجلیل می شود.

1