معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اعلام کرد:

مشکل فروش و صادرات صنایع دستی در خراسان شمالی چیست؟

28 ژوئن 2023 - 13:00 dsfr.ir/ah0or

مشکل فروش و صادرات صنایع دستی در خراسان شمالی چیست؟
میثم رودکی
عشایر کرمانج خراسان

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: نبود ارزیاب در خراسان شمالی یکی از بزرگ ترین مشکلات حوزه فروش و صادرات صنایع دستی در این استان به شمار می رود.

به گزارش «دنیای سفر» پروانه کلاته در میز تخصصی صنایع دستی که امروز، ۶ تیر با حضور گروه دست بافته های داری در استان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار صنعتگر در استان فعالیت می کنند که قریب به ۸۰ درصد در رشته دست بافته های داری مشغول به کارند، بنابراین با رفع موانع موجود در این رسته صنایع دستی، خدمت بزرگی به توسعه این صنعت و رونق اقتصاد استان خواهد شد.

وی در خصوص صادرات صنایع دستی استان خراسان شمالی به ویژه گلیم و سفره کردی اظهار کرد: نبود ارزیاب در استان یکی از بزرگ ترین مشکلات حوزه فروش و صادرات صنایع دستی در خراسان شمالی به شمار می رود که مقرر شد از طریق اداره کل گمرک استان، پیگیری و این مشکل رفع شود.

کلاته ادامه داد: تهیه اطلس واحد گلیم و سفره کردی خراسان شمالی با توجه به اینکه بجنورد به عنوان شهر گلیم سفره کردی شناخته شده است در دستور کار قرار گرفت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در راستای ارتقای صنعتگران استان، برگزاری دوره آموزشی رفو گلیم، سفره کردی و فرش دستبافت از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

1