19 مارس 2024 - 06:19

مکان های تفریحی تهران برای کودکان

17 ژوئیه 2019 - 11:00 dsfr.ir/va9i1

مکان های تفریحی تهران برای کودکان
hamgardi.com
باغ پرندگان تهران

در پایتخت ایران فضاهای اختصاصی پر تعداد برای تفریح و بازی کودکان یافت نمی شوند و مکان های تفریح کودکان به جاهایی مثل مهدکودک و پارک محدود می شوند.

در حالیکه در تهران تعداد مکان های تفریحی برای کودکان اندک است، در این نوشته 10 مکان را به شما پیشنهاد می دهیم تا لحظاتی خوشی را در کنار کودکانتان سپری کنید.

1- پارک دلفین ها
دلفیناریوم برج میلاد تهران یکی از بهترین پارک دلفین ها در ایران است و این امکان را برای شما مهیا کرده تا دلفین ها را از نزدیک ببینید. برج میلاد هر روز میزبان آلفا و کاسیا است که هر شب با اجرای نمایش هایی زیبا، چشم های همه را به خود خیره می کنند. دلفیناریوم برج میلاد تهران در قسمت غربی برج واقع شده و با اجرای برنامه های دیدنی، لحظاتی شاد و مفرح را برای همه به ارمغان می آورد.

تنها کافیست به دوست داشتنی ترین جانوران اقیانوس ها بپیوندید و از تجربه خاص دیدن این جانوران و نمایش های بی نظیر آن ها لذت ببرید. دلفیناریوم برج میلاد، نخستین دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه و مرتفع ترین دلفیناریوم دنیاست. در این پارک چهار شیر دریایی وجود دارد که با آموزش هایی که به آنها داده شده هم می توانند نقاشی بکشند، هم عکس یادگاری بگیرند و هم سازدهنی بزنند و تماشای همه این ها برای بچه ها می تواند شادی آفرین باشد.

2- باغ پرندگان تهران
یکی از جذاب ترین مکان ها برای تفریح کودکان می تواند جایی باشد که پرندگان زیادی در رنگ ها و شکل های مختلف در کنار هم جمع شده اند. باغ پرندگان تهران بزرگترین باغ پرندگان ایران است و پرندگانی مثل جغد، شاهین، عقاب، طاووس، پلیکان و فلامینگو در آن نگهداری می شوند. برکه های بزرگ و کوچکی در گوشه و کنار پارک وجود دارند و بالای سرتان پرنده ها در پروازند. این مکان یکی از بهترین فرصت ها برای آشنایی بچه ها با پرنده ها و حیوانات از نزدیک است. در این باغ، زمین بازی مخصوص کودکان وجود دارد و آن ها می توانند سوار درشکه شوند. ساعت کار باغ پرندگان همه روز از 9 تا 18 است. این باغ در خیابان هنگام، خیابان 35 متری استقلال، خیابان کوهستان واقع شده است.

3- باغ کتاب تهران
از آنجایی که بچه ها را باید از سنین پایین با کتاب آشنا کرد تا در آینده با کتاب بیگانه نباشند، باغ کتاب تهران می تواند بهترین گزینه برای کودکان باشد. در این مکان کودکان می توانند با خیال راحت در گوشه ای بنشینند یا بین قفسه ها بچرخند و کتاب بردارند. در باغ کتاب به عنوان نمایشگاه کتاب دائمی در تپه های عباس آباد یک فضای اختصاصی برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده که در آن علاوه بر عرضه محصولات فرهنگی و کتاب، فضای شاد و مفرحی هم برایشان ایجاد شده است. در گوشه و کنار این مجموعه مجسمه ها و عروسک های محبوب کودکان قرار گرفته و امکان بازی و سرگرمی آن ها در فضایی بزرگ و جذاب به وجود آمده است. سینمای کودکان نیز شور و شوق کودکان را برای آمدن به این فضا بیشتر می کند. باغ کتاب در محدوده مترو حقانی قرار دارد و شما با 10 دقیقه پیاده روی به آنجا می رسید.

4- باغ وحش و قلعه سحرآمیز پارک ارم
یکی از قدیمی ترین مراکز تفریحی تهران پارک ارم است. نام شهربازی پارک ارم از سال های دور تاکنون همراه تفریح در ذهن بزرگ و کوچک نقش بسته و یکی از مناسب ترین قسمت های پارک برای تفریح کودکان باغ وحش ارم و قلعه سحرآمیز ارم است. در این باغ وحش که بزرگترین باغ وحش پایتخت به شمار می آید، 110 گونه جانوری از شیر و فیل گرفته تا مار و کبک نگهداری می شوند. بعد از دیدن باغ وحش و غذا دادن به حیوانات می توانید فرزندتان را به قلعه سحرآمیز پارک که سالن سرپوشیده بازی است، ببرید و اوقات خوشی را برایش رقم بزنید. این مجموعه در اتوبان تهران- کرج واقع شده است.

5- دریاچه چیتگر
قایق سواری برای ما بزرگترها بسیار جذاب است، چه برسد به بچه ها که از دیدن آب مثل بیشتر ما سر ذوق می آیند. دریاچه شهدای خلیج فارس یا چیتگر، تنها دریاچه پایتخت است و از این رو طرفدار زیادی دارد. این دریاچه که یکی از جاهای تفریحی تهران برای کودکان هم هست، با داشتن زمین بازی مخصوص آن ها، آبنمای موزیکال، بازی های متنوع آبی و دوچرخه سواری می تواند لحظات شادی را برایشان در شهر پر دود و دم تهران فراهم کند. می توان پرواز پرندگان دریاچه را تماشا کرد یا با دوچرخه دوری هم اطرافش زد و خنده را به لب بچه ها نشاند. این مجموعه در بزرگراه همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای چیتگر قرار دارد.

6- پارک ژوراسیک
ژوراسیک پارک تهران یا بوستان دایناسورهای متحرک یک تفریحی است که در میدان بهرود سعادت آباد تهران قرار دارد. در این پارک 28 مدل مجسمه دایناسور گرد هم آمده و نخستین پارک موضوعی پایتخت به شمار می رود که به معرفی انواع دایناسورها به همراه نمایش مجسمه های متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه های ویژه می پردازد که می توان با شیوه زندگی و خورد و خوراک دایناسورها هم آشنا شد. این پارک در اوایل اسفند ماه 1392 خورشیدی به بهره برداری رسید.

7- شهربازی بیلینو
شهربازی بیلینو نخستین پارک عمرانی ایران، بازی و تجربه با دستگاه های واقعی راهسازی و ساختمانی است که در بوستان نهج البلاغه تهران قرار دارد. در این پارک دستگاه های ساختمانی واقعی و راه سازی مثل بیل مکانیکی، لودر بازی، جرثقیل و نوار نقاله، ماشین حمل الوار، جرثقیل چنگکی و بیل مکانیکی ایجاد شده تا کودکان علاقمند به این موضوعات از آن لذت ببرند. این شهربازی در بزرگراه همت، بعد از یادگار امام، بوستان نهج البلاغه، فاز یک قرار گرفته است.

8- موزه عروسک های ملل
عروسک ها ابزارهایی قدرتمند و کارآمد هستند که می توانند به عنوان سفیران فرهنگی، سبب شناخت و معرفی پیشینه تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم مردمان مناطق مختلف در هر نقطه ای از جهان باشند. برای آشنایی هر چه بیشتر کودکان با فرهنگ و تاریخ می توان از عروسک ها استفاده کرد. موزه عروسک های ملل نیز بهترین مکان برای این اتفاق است. در این موزه 540 عروسک فرهنگی از 53 کشور دنیا به نمایش گذاشته شده و بخش هایی مثل عروسک های نمایشی، عروسک های سایه و عروسک های قومی ایران دارد. این موزه در خیابان پاسداران، نگارستان پنجم (حاج هادی)، پلاک 4 واقع شده است.

9- سرزمین عجایب
همه ما خاطرات زیبایی از دوران کودکی داریم، اما شاید یکی از شیرین ترین خاطرات کودکی مربوط به روزهایی باشد که با بزرگترها به شهربازی می رفتیم. شهربازی سرزمین عجایب در طبقه چهارم مرکز خرید تیراژه قرار دارد که با فضایی حدود 4000 متر وسایل بازی متنوع برای کلیه دسته های سنی، این مکان را مکانی مناسب جهت بازی کودکان و خرید بزرگسالان تبدیل کرده است. البته مجتمع های تجاری تیراژه یک و دو دستگاه های مختلفی برای بازی بچه ها دارند. آدرس تیراژه 1: اشرفی اصفهانی، پایین تر از پونک و تیراژه 2: بزرگراه امام علی به سمت جنوب خروجی شهید مدنی، جنب مترو شهید مدنی.

10- خانه های کودک و بازی
بچه عاشق یادگیری هستنند و یادگیری در کودکان بیشتر بر اساس بازی شکل می گیرد. بازی برای بچه ها معنایی فراتر از یک سرگرمی دارد. خانه های بازی کودکان این فرصت را فراهم کرده تا کودکان به شکل تخصصی در زمینه بازی فعالیت کرده و ساعاتی را پر از شادی و هیجان تجربه کنند. اسباب بازی های مختلفی در این خانه ها برای بازی بچه ها وجود دارد. این خانه های بازی در مناطق مختلف شهر قرار دارند و با جستجوی عبارت مراکز خانه بازی کودک در تهران می توان به آدرس هر کدام از آنها دست پیدا کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « همگردی » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1