19 مارس 2024 - 14:21

ونیز را در خرم آباد ببینید!

14 ژوئیه 2019 - 15:00 dsfr.ir/r33ke

ونیز را در خرم آباد ببینید!
hamgardi.com
محله شاه آباد خرم آباد

هر چند محله شاه آباد خرم آباد به ونیز ایران معروف است، اما متاسفانه مورد کم لطفی گردشگران قرار گرفته است.

این محله دارای یک چشمه طبیعی است، چشمه ای که با حجم 964 لیتر در ثانیه از میان محله شاه آباد می گذرد باعث شده تا ونیز دیگری در قلب خرم آباد شکل بگیرد. محله ای که آب از میان آن می گذرد و می تواند در جذب توریست بسیار تاثیر گذار باشد.

جالب است بدانید بخشی از آب این چشمه از میان محله شاه آبادی می گذرد، در گذشته به نام سراب حسین خانی شناخته می شد که مردم محله آب شرب خرم آباد را از آن تامین می کردند. باقی این آب نیز راهی نهری می شد که به شاه جو و گلال می ریزد.

هرچند مردم با قرار دادن لوله در داخل قسمت جنوبی این چشمه آب حوض حیاتشان را تامین می کردند، اما این لوله ها در دهه 70 مسدود و قسمت شرقی نهر بسته و به کوچه تبدیل شدند.

به برکت این چشمه درختان مو، انجیر، گلابی، هلو و غیره در حیات این خانه ها یافت می شوند.

هرچند این جاذبه طبیعی می تواند به یکی از مقاصد مهم گردشگری خرم آباد تبدیل شود، اما متاسفانه برای زیباسازی این قسمت اقدامی انجام نگرفته، در حالی که این کار می تواند درآمد زیادی را از مسیر گردشگری راهی خرم آباد کند.

اما اینکه چه زمانی برای سفر به خرم آباد و بازدید از محله شاه آباد مناسب است، یکی از سوالاتی بوده که ممکن است ذهن گردشگران را مشغول کند. با توجه به وضعیت آب و هوایی این شهر بهترین زمان برای سفر به خرم آباد مرداد ماه است. شما می توانید در این سفر علاوه بر بازدید از ونیز ایران از دیگر دیدنی های این شهر بازدید کنید.

قلعه فلک الافلاک، مناره آجری، پل شاپوری، گرداب سنگی، سنگ نبشته، آرامگاه باباطاهر و دریاچه کیو از جاذبه های خرم آباد بوده که باید در کنار محله شاه آباد از آن ها نیز دیدن کنید.

« دنیای سفر » این نوشته را از « همگردی » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1