19 مارس 2024 - 09:14

هجوم به حیات وحش به علت گرانی گوشت

24 ژوئن 2019 - 15:00 dsfr.ir/n77ne

شکار غیر قانونی

به گفته معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیش از حد بدبین شده ایم، تا جایی که مسائل فنی، علمی و حتی اجتماعی نیز سیاسی شده است.

عیسی کلانتری اظهار داشت؛ در مسئله پارک ملی گلستان که در پاییز سال گذشته اتفاق افتاد، آن منطقه مانند میدان جنگ شده بود، ۱۸ الی ۱۹ نفر در سنگرهای زیرزمینی اطراق کرده بودند تا در زمان جفت گیری حیوان به آنها حمله کنند، در آن درگیری حتی یک محیط بان کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

وقتی گوشت گران می شود، جامعه روستایی به حیات وحش هجوم می برد، به ویژه در پارک های ملی ومناطق حفاظت شده که حیوانات در دسترس هستند. باید گفت؛ بهترین دسترسی برای طبقات پایین قتل عام حیوانات است.البته برخی از گرانی و کمبود گوشت سوءاستفاده می کنند و همین سوء استفاده در دریا نیز اتفاق می افتد.

لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس در حال بررسی است. من با رییس مجلس درباره لایحه حمایت از محیط بانان ملاقات داشتم، خوشبختانه همه کمیسیون ها بندهای این لایحه را تصویب کرده اند و در نوبت بررسی نهایی است و حداکثر تا پایان تیرماه باید این لایحه در مجلس به تصویب برسد. خوشبختانه در این زمینه نیز مجلس همکاری خوبی داشته است و هر اختیاری که نیروهای نظامی و انتظامی دارا هستند به محیط بانان نیز داده شده است و بیشتر از آن هم ما نمی خواهیم. یکی از مهمترین موضوعات امکان محاکمه شدن محیط بانان در دادگاه نظامی است که این یک حسن است و امیدوارم تا پایان تیرماه تصویب شود. 

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایلنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1