19 مارس 2024 - 11:02

آب گرفتگی عمدی در بافت تاریخی یزد!

14 فوریه 2019 - 18:00 dsfr.ir/v74ck

بافت تاریخی یزد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: خراب شدن چند مورد منزل مسکونی تاریخی در بافت جهانی یزد که در فضای مجازی منتشر شده، هیچ ارتباطی با آب گرفتگی چند روز اخیر نداشته و طبق بررسی های انجام شده ناشی از آب گرفتگی عمدی توسط مالک با قصد تخریب عمدی بوده است.

هادی هادی نسب با اشاره به بارش بی سابقه دو روز گذشته در سطح استان، اظهار کرد: طی ۴۸ ساعته گذشته بارش بیش از ۴۱ میلی متر باران در شهر یزد ثبت شده است.

وی با بیان این که خوشبختانه هیچ موردی در حوزه خسارات ناشی از آب گرفتگی و بارش برف و باران در سطح استان گزارش نشده است، آب گرفتگی را یکی از چالش های جدی بارندگی روزهای گذشته در شهر یزد عنوان کرد و گفت: در بارندگی های اخیر ۲۸ نقطه در سطح شهر یزد دچار آب گرفتگی شده که با حضور به موقع امدادگران عملیات تخلیه محل و آزادسازی مسیر انجام شده است.

هادی نسب حفر چاه های سطحی، ایجاد کانال های هدایت آب با جانمایی صحیح و ساخت سیل بند در مسیرهای مشخص شده را از جمله اقدامات در دستور کار ستاد مدیریت بحران استانداری برای پیشگیری از خسارات احتمالی وقوع سیل در یزد دانست و بیان کرد: متأسفانه جانمایی و نحوه اجرای کانال مسیر بلوار شهید دهقان یزد که به منظور خروج آب های سطحی از سطح آسفالت ساخته شده بود مناسب نبوده و قرار است شهرداری نسبت به اصلاح این طرح اقدامات لازم را انجام دهد.

این مسئول در مورد گرفتاری برخی از شهروندان در ارتفاعات سخوید، تصریح کرد: حضور بیش از ظرفیت وسایل نقلیه شخصی و بارش برف در پیست سخوید یزد منجر به ایجاد گره ترافیکی و وحشت چند تن از همشهریان شده که با حضور عوامل راهور و راهداران اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای بعد از حدود سه ساعت مسیر باز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد در پایان با بیان این که خوشبختانه مدیریت بحران خوبی در سطح استان یزد طی دو روز گذشته انجام شده است، گفت: ایمن سازی بیش از پیش شهر یزد در برابر بحران های طبیعی در دستور کار ستاد مدیریت بحران استانداری و دستگاه های مرتبط قرار گرفته است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1