19 مارس 2024 - 14:30

خراسان رضوی در ظرفیت اقامتی کشور رتبه نخست دارد

4 اوت 2018 - 09:00 dsfr.ir/5p1b8

خراسان رضوی در ظرفیت اقامتی کشور رتبه نخست دارد
euronews.com
هتلداری مشهد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: این استان رتبه نخست کشور را به لحاظ ظرفیت اقامتی رسمی برای مسافران دارد.

یوسف بیدخوری اظهار داشت: هم اکنون این استان 116 هزار و 916 تخت آماده برای پذیرایی از مسافران دارد که این ظرفیت رسمی اقامتی است.

علاوه بر این، شمار فراوانی واحدهای اقامتی غیررسمی به خصوص در مشهد فعالیت دارند که نظارت و کنترل بر این واحدها نیز انجام می شود و تا حد امکان به واحدهای دارای شرایط مانند خانه های زائرپذیر مجوزهای موقت داده می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ایمنی واحدهای اقامتی با هدف تامین امنیت مسافران گفت: کلیه واحدهای اقامتی رسمی در استان اعم از هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر موظف هستند تا پایان امسال تائیدیه آتش نشانی را دریافت و مجوزهای بهداشتی خود را کامل کنند.

بیدخوری با اشاره به بالا بودن سطح کیفی و کمی خدمات دهی در واحدهای اقامتی خراسان رضوی، گفت: با هدف رفاه حال مسافران، از ابتدای امسال نرخ اقامت در واحدهای این استان افزایشی نداشته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین با هدف تامین حال زائران و مسافران به خصوص معلولان امسال برنامه مناسب سازی واحدهای اقامتی در این استان با جدیت اجرا می شود.

طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال 50 درصد واحدهای اقامتی استان برای حضور معلولان و افراد ناتوان مناسب سازی می شود.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک هزار واحد اقامتی رسمی است و با بیش از 1700 واحد تاسیسات گردشگری این استان رتبه نخست کشور را در این زمینه دارا است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1