28 مارس 2024 - 09:21

ورود سامانه بارشی به کشور

1 ژانویه 2018 - 15:30 dsfr.ir/9e65t

بارندگی

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و اعلام کرد: با ورود این سامانه از امروز در شمال غرب و غرب بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف شروع می شود.

احد وظیفه، با اشاره به تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی گفت: امروز با تداوم پایداری جو، هوای شهرهای صنعتی و پر جمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک غبار الود پیش بینی می شود که از روز سه شنبه از غلظت آلاینده ها در این مناطق کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز با ورود یک سامانه بارشی در شمال غرب و به تدریج غرب کشور ابرناکی، وزش باد، بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف شروع می شود، در برخی مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور نیز وزش باد وگرد و خاک رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی تاکید کرد: روز سه شنبه گستره بارش ها مناطقی از جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر و تا اواخر وقت مناطقی از شمال شرق کشور را فرامی گیرد.

این سامانه روز چهارشنبه در سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه های شرقی البرز و شمال شرق کشور سبب ابرناکی بارش باران و برف و وزش باد شده و به تدریج از کشور خارج می شود.

شایان ذکر است که از اواخر دوشنبه و طی روز سه شنبه در نیمه غربی کشور و نواحی مرکزی دمای هوا ۴ تا ۸ درجه و سپس روز چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد. اواخر سه شنبه و روز چهارشنبه دریای خزر و چهارشنبه خلیج فارسی مواج خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای هوای تهران فردا به ۱۲ و ۷ درجه سانتیگراد می رسد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1