18 آوریل 2024 - 07:55

تنها راه حفظ محیط زیست همراهی مردم است

4 دسامبر 2017 - 14:30 dsfr.ir/du2sl

تنها راه حفظ محیط زیست همراهی مردم است
dittacasale.it
جشنواره «تجربه های موفق سمن های محیط زیستی، گردشگری پایدار و انجمن های دانشجویی»

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: یگان محیط زیست با سه هزار نیرو در کشور نمی تواند به طور کامل مثمر باشد و تنها راه حفظ محیط زیست و بقای بشر، همراه شدن همه جامعه به عنوان 80 میلیون محیط بان است.

سرهنگ جمشید محبت خوانی روز شنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: طبق اصل 50 قانون اساسی و توصیه های مکرر مقام معظم رهبری، اجتماعی کردن محیط زیست در سراسر کشور الزامی است و مردم خراسان جنوبی نشان دادند در این امر پیشگام هستند.

بقای بشر در مخاطره است و اگر امروز نتوانیم برای حفظ آب، خاک و هوا قدمی برداریم. در آینده نه چندان دور با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد.

خراسان جنوبی در حوزه محیط زیست جزو موفق ترین استان ها و قابل تقدیر است و استان های دیگر باید از همکاری مردم منطقه با این سازمان الگو بگیرند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: امروز در حوزه های مختلف مثل آب دچار بحران شده ایم و در این ارتباط مردم باید از خطراتی که آینده محیط زیست را به مخاطره می اندازد، آگاه شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و نهادینه کردن حفظ محیط زیست باید در سن زیر 25 سال محقق شود اظهار کرد: اگر حفظ این مهم در دوران دبستان، دبیرستان و دانشگاه فرهنگ سازی شود بدون شک شاهد طبیعت زیبا و سر زنده خواهیم بود.

محیط بانان در سراسر کشور با جان و دل انجام وظیفه می کنند اما از تجهیزات و ابزارهای نوین برخوردار نیستند که امیدواریم بتوانیم در این حوزه گام های خوبی برداریم.
وی در ادامه سخنانش از تجهیز اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در حوزه وسایل نقلیه قبل از سال 97 و تجهیز محیط بانان با ابزارهای نوین بعد از نوروز سال آینده خبر داد و گفت: داشتن محیط زیست زیبا نیازمند همیاری و همکاری مردم با این حوزه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت پس از سیستان و بلوچستان و کرمان، سومین استان پهناور کشور است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1