۳۵۰ برنامه در «هفته فرهنگی اصفهان» اجرا می شود

هفتۀ فرهنگی اصفهان و برپایی چند نمایشگاه

23 آوریل 2024 - 20:50 dsfr.ir/wj6qs

هفتۀ فرهنگی اصفهان و برپایی چند نمایشگاه
۳۵۰ برنامه در «هفته فرهنگی اصفهان» اجرا می شود
۳۵۰ برنامه در «هفته فرهنگی اصفهان» اجرا می شود

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری رویدادهای «بر هامون نهاده»، «راستۀ بازار»، «پشت مطبخ» و «اصفهان در حدیث دیگران» به مناسبت هفتۀ فرهنگی اصفهان خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، علیرضا مساح در این باره به خبرگزاری ایسنا گفت: نمایشگاه «بر هامون نهاده» به بهانه هزارمین سالگرد ورود ناصرخسرو به اصفهان در محل حمام شاهزاده ها برگزار می شود. علاقه مندان به بازدید از این نمایشگاه لازم است از چهارم اردیبهشت ماه، در سایت شهروند تیکت اقدام به خرید بلیت کرده و از پنجم اردیبهشت ماه برای بازدید به حمام شاهزاده ها مراجعه کنند. لازم به ذکر است که به علت محدود بودن فضا در محیط حمام شاهزاده ها، بازدیدکنندگان طبق سانس بندی اعلام شده در سایت، مراجعه کنند تا بتوانند از تولید محتوای صورت گرفته به بهترین شکل استفاده کنند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: نمایشگاه «برهامون نهاده» نمایشگاهی مفهومی است که با حضور راهنما برگزار می شود و ما تلاش کردیم تا با کمک تصاویر و اجسام سه بعدی، به معرفی اصفهان در دوران سلجوقی بپردازیم یعنی دورانی که ناصرخسرو از این بنا بازدید کرده است.

او تصریح کرد: متقاضیان می توانند طبق زمان بندی اعلام شده، تا پایان هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر از این نمایشگاه دیدن کنند.

۳۵۰ برنامه در «هفته فرهنگی اصفهان» اجرا می شود

گردشگری بازار در «راستۀ بازار»

مساح با اشاره به اینکه بازارگردیِ «راستۀ بازار» یکی دیگر از برنامه های هفته فرهنگی اصفهان است، اظهار کرد: سال گذشته نیز در همین هفته، بخشی از بازار اصفهان معرفی شد و امسال نیز به شیوهٔ بازدید میدانی، بخش دیگری از بازار اصفهان را به علاقه مندان تاریخ و فرهنگ و گردشگری اصفهان معرفی خواهیم کرد.

او با بیان اینکه رویداد «راستۀ بازار» از روز چهارم اردیبهشت ماه و در بازۀ زمانی بعد از ظهر برگزار خواهد شد و مسیر حرکت بازارگردی، از کوچه باع قلندرها شروع شده و به میدان امام علی (ع) منتهی می شود، افزود: امکان خرید بلیت به صورت حضوری برای شرکت در این رویداد وجود ندارد و علاقه مندان به شرکت در این رویداد گردشگری لازم است که در سایت شهروند تیکت ثبت نام کنند.

مسابقۀ آشپزی در «پشت مطبخ»

مساح، با معرفی رویداد مسابقۀ پخت غذاهای سنتی اصفهان با عنوان «پشت مطبخ» افزود: لازم است که علاقه مندان به شرکت در این مسابقه، با مراجعه به سایت شهروند تیکت ثبت نام کنند. نام غذا و رتبه بندی در این سایت معین شده است. پس از ثبت نام، روش نامه ای در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. افراد بر اساس این روش نامه و در روز و ساعتی که اعلام شده، همراه با غذایی که آماده کرده اند، مراجعه و در مسابقه شرکت می کنند.

او ادامه داد: در پایان این مسابقه، غذاهای شرکت کنندگان توسط داوران ما، قضاوت می شود و به کسانی که رتبه های برتر را از آن خود کنند، جوایزی اهدا خواهد شد.

او که این مسابقه را نوعی گردشگری خوراک نامید، افزود: کتاب «پشت مطبخ» ۲۰ غذای سنتی اصفهان را با روش پخت ارائه کرده است. ما این ۲۰ غذا را در قالب موشن گرافی، آموزش داده و در فضای مجازی منشتر کرده ایم. علاقه مندان توانند از این آموزش ها برای شرکت در مسابقه استفاده کنند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه مسابقه را محدود به این ۲۰ غذا نکرده و افراد با هر غذای سنتی دیگری از اصفهان، می توانند در مسابقه شرکت کنند، افزود: معیار شرکت در مسابقه، این است که غذا هیچ گونه ابداعات جدیدی نداشته و سنتی و اصفهانی باشد.

مساح در مورد هدف برگزاری رویداد مسابقه ای «پشت مطبخ»، اضافه کرد: هدف ما این است که طبخ غذاهای سنتی اصفهان، در منازل و رستوران ها رونق بگیرد. متأسفانه رستوران های ما غذای سنتی اصفهان را ارائه نمی دهند و گردشگران خارجی تصور می کنند که ما غذایی غیر از کباب نداریم.

هفتۀ فرهنگی اصفهان و برپایی چند نمایشگاه

با عینک مسافران اصفهان را بنگریم

مساح با بیان اینکه در هفته فرهنگی اصفهان چند گالری با عنوان «اصفهان در حدیث دیگران» در چهار یا پنج ایستگاه مترو رونمایی خواهد شد، افزود: مخاطبان این گالری مسافران مترو هستند و محتوای گالری شامل توصیفاتی است که گردشگران خارجی از شهر اصفهان و جاذبه های گردشگری داشته اند.

او در پایان افزود: بر اساس برنامه ریزی، قرار است تا گالری «اصفهان در حدیث دیگران» در ایستگاه های متروی شهید علیخانی، امام حسین(ع)، انقلاب، سی وسه پل و ایستگاه متروی آزادی برگزار شود، اما امکان دارد که یکی از این متروها از فهرست گالری حذف شود.

1