29 آوریل 2024 - 22:44

قلعه فلک الافلاک از اهمیت بسزایی برخوردار است

12 آوریل 2024 - 10:20 dsfr.ir/qj1vu

قلعه فلک الافلاک از اهمیت بسزایی برخوردار است
قلعه شاپورخواست (فلک الافلاک) Shapur khuwast Castle
قلعه شاپورخواست (فلک الافلاک) Shapur khuwast Castle

معاون وزیر کشور گفت: قلعه تاریخی فلک الافلاک از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش «دنیای سفر»، محمد حسن نامی امروز، ۲۳ فروردین ماه در بازدید از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردمی در لرستان زندگی می کردند و می کنند که توانسته اند در ادوار مختلف از کشور دفاع کنند.

وی افزود: در این منطقه جغرافیایی هیچ موقع دشمنی نتوانسته به داخل کشور ایران نفوذ کند و این باعث افتخار است برای عزیزان لر؛ قوم لر به عنوان قهرمانان تاریخ ایران محسوب می شوند.

معاون وزیر کشور گفت: حضور مردم به ویژه جوانان در قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد نسبت به گذشته ایران که پر افتخار بوده به لحاظ روحی و تصمیم سازی در تلاش علمی و کاری آنان موثر خواهد بود و آنان را به سمت مشخصی هدایت می کند.

نامی با بیان اینکه شاهد هستیم که سالانه چندصد هزار گردشگر در این استان و کشورمان حضور پیدا می کنند و این از اهمیت بسزایی برخوردار است، بیان کرد: البته سال ۹۸، به دلیل بارندگی رانشی در قسمت خاکی مجموعه ارزشمند قلعه فلک الافلاک رخ داده که در حال بررسی است و امیدواریم هر چه زودتر با مهندسی ساختمانی و معماری این رانش را برای سال های آینده متوقف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون مسئولین استان، مدیرکل میراث فرهنگی و مدیریت بحران لرستان تلاش های خوبی در حفظ این آثار داشتند و این اهمیت را با کار و نقش بیشتر باید ادامه دهند.

این مسئول گفت: اگر قرار است یونسکو این مجموعه ارزشمند را به عنوان آثار باستانی قلمداد کند با توجه به بازدید آنان در آینده نزدیک از این مجموعه باید بتوانیم اهمیت سرعت در کار را بیشتر کنیم.

به گزارش «دنیای سفر»، روز گذشته چهار هزار و ۳۷۲ نفر و دو گردشگر خارجی از قلعه تاریخی فلک الافلاک بازدید داشته اند.

1