30 آوریل 2024 - 02:15

کشف بی سابقه در شهر باستانی ترکیه

8 آوریل 2024 - 23:30 dsfr.ir/eh5bn

کشف بی سابقه در شهر باستانی ترکیه
کشف بی سابقه در شهر باستانی ترکیه
کشف بی سابقه در شهر باستانی ترکیه

باستان شناسان در جریان کاوش در یکی از شهرهای باستانی ترکیه یک تابوت رومی را کشف کردند.

به گزارش «دنیای سفر»، کاوش باستان شناسان در شهر باستانی «دیاربکر» به اکتشاف هیجان انگیز و بی سابقه ای منجر شد. کاوشگرانی که در فاصله بین برج دیوار دفاعی این شهر و یک کلیسا مشغول فعالیت بودند، یک تابوت دوران رومی را کشف کردند.

«انشنت اوریجینز» نوشت این نخستین بار است که یک تابوت متعلق به دوران امپراتور روم در «دیاربکر» کشف می شود و به همین دلیل این اکتشاف از نظر تاریخی از اهمیت خاصی برخوردار است.

در این تابوت جسد فردی ناشناس دفن شده است. روی یک سمت از این تابوت نماد «صلیب مالتی» حکاکی شده است. صلیبی که روی این تابوت حکاکی شده، از این نظر غیرمعمول است که شش ضلع دارد، در حالی که بیشتر صلیب های مالتی دارای هشت یا چهار ضلع است.

این تابوت سنگی که طول آن به بیش از دو متر و ارتفاع آن به ۸۲ سانتی متر می رسد با تراشیدن یک تکه سنگ آهک بزرگ ساخته شده و روی آن نیز دو درپوش سنگین در کنار یکدیگر قرار داده شده است. کارشناسان با توجه به سبک خاصی که در ساخت آن به کار رفته است، تشخیص دادند که این تابوت در دوران امپراتوری روم ساخته شده است.

این تابوت در عمق ۴.۵ متری از زمین دفن شده بود و به همین دلیل کاوشگران بعد از حفاری های زیاد موفق به کشف آن شدند.

اسکلت فردی مرموزی که در تابوت دفن شده است به آزمایشگاه ارسال شد تا با بررسی های بیشتر سن و جنسیت این فرد مشخص شود. شاید از این طریق بتوان درباره این اکتشاف غیرمنتظره اطلاعات بیشتری کسب کرد.

1