30 آوریل 2024 - 00:34

دوره های توانمندسازی گردشگری برگزار می شود

8 آوریل 2024 - 22:10 dsfr.ir/yv4zi

سرپرست دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری از برگزاری پنج دوره آموزشی توانمندسازی از ۲۰ تا ۳۱ فروردین در ۲۰ استان کشور خبر داد.

به گزارش «دنیای سفر»، بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت گردشگری، ابوطالب قاسمی گفت: با توجه به ضرورت تقویت مهارتی و آموزشی نیروی انسانی شاغل در بخش گردشگری، برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی به عنوان پروژه اولویت دار در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماهیت فرابخشی و بین رشته ای صنعت گردشگری ایجاب می کند افراد مختلف در حوزه تصمیم گیری و مدیران و جوامع محلی و سیاسی، بخش های عمومی و تأسیسات گردشگری به دانش و مهارت های مورد نیاز این صنعت مجهز باشند، افزود: در این راستا ۵ دوره آموزشی توانمندسازی بر اساس اولویت و نیاز جامعه گردشگری برنامه ریزی، تدوین و به منظور اجرا به ۲۰ استان کشور ابلاغ شده است.

به گفته سرپرست دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری، قوانین و مقررات بیمه و مالیات، مدیریت کیفیت تأسیسات گردشگری، صرفه جویی انرژی در تأسیسات گردشگری، تسهیلگری و کسب وکارهای کوچک در گردشگری و بازآموزی راهنمایان گردشگری، عناوین دوره های آموزشی توانمندسازی در این مرحله هستند.

قاسمی افزود: دوره قوانین و مقررات بیمه و مالیات ویژه مدیران تأسیسات و مشاغل گردشگری، رستوران ها، واحدهای اقامتی و دوره صرفه جویی انرژی در تأسیسات گردشگری با اولویت واحدهای اقامتی ویژه مدیران و کارشناسان دستگاه های دولتی مرتبط از جمله سازمان محیط زیست، استانداری، جهاد کشاورزی، جوامع محلی دهیاران، امور عشایر و غیره مدیران تأسیسات و سرمایه گذاران گردشگری برگزار خواهد شد.

سرپرست دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی همچنین گفت: دهیاران، شورای شهر و روستا، جوامع محلی و عشایر در دوره آموزشی تسهیلگری و کسب وکارهای کوچک در گردشگری و همچنین مدیران مراکز اقامتی استان در دوره مدیریت کیفیت خدمات واحدهای اقامتی گردشگری حضور خواهند داشت. راهنمایان و بلدهای محلی نیز با حضور در دوره هشت ساعته بازآموزی راهنمایان گردشگری با سرفصل های تعریف شده آشنا خواهند شد.

قاسمی ادامه داد: دوره ها از طریق مؤسسات آموزشی دارای مجوز و با مسئولیت و همکاری استان با بهره گیری از تخصص اساتید و مدرسان دانشگاهی مرتبط در فضاهای آموزش متناسب با موضوع دوره آموزشی مانند هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی برگزار و اطلاع رسانی فراگیر و مؤثر از طریق فراخوان به تمام صنوف گردشگری انجام می شود.

1