29 آوریل 2024 - 22:43

سرویس های بهداشتی؛ جاذبه جدید ژاپن

7 آوریل 2024 - 10:00 dsfr.ir/sq5ib

سرویس های بهداشتی؛ جاذبه جدید ژاپن
سرویس های بهداشتی؛ جاذبه جدید ژاپن
سرویس های بهداشتی؛ جاذبه جدید ژاپن

در کنار تماشای معابد و شکوفه های گیلاس، بازدیدکنندگان توکیو اکنون می توانند به تماشای شگفتی های مدرن تر شهر بروند؛ توالت های عمومی.

به گزارش «دنیای سفر»، یکی از جاذبه های عجیب و مورد علاقه گردشگران خارجی در ژاپن بازدید از سرویس های بهداشتی است و حتی یک تور دوساعته نیز برای دیدنِ این سرویس های بهداشتی فوق مدرن برای گردشگران ترتیب داده شده است. از آن جهت که، این سرویس های بهداشتی بسیار تمیز و ایمن هستند و هر کدام آنقدر متفاوتند که حس یک کشف جدید را به مخاطب می دهند و به تازگی نیز مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته اند.

تور بازدید از سرویس های بهداشتی همزمان در ماه مارس آغاز شده است؛ زمانی که کاهش ارزش «ین»، واحد پول ژاپن اتفاق افتاد و بسیاری از طرفداران فرهنگ ژاپنی برای نخستین بار از مناظر و ویژگی های این کشور آسیایی دیدن کنند.

از جمله مهم ترین صادرات فن آوری ژاپن در سال های اخیر می توان به توالت های مدرن اشاره کرد که دارای اسپری های پاک کننده، صندلی های گرم کننده، موسیقی و سایر عملکردها و ویژگی های خاص هستند.

توالت توکیو: سرویس های بهداشتی؛ جاذبه جدید ژاپن

توالت توکیو: سرویس های بهداشتی؛ جاذبه جدید ژاپن

پروژه «توالت توکیو» که در سال ۲۰۲۰ توسط بنیاد غیرانتفاعی نیپون آغاز شد، از چهره های مهمی از جمله معمار سرشناس «تادائو آندو» برای بهبود دسترسی و هنر در ۱۷ توالت عمومی در منطقه «شیبویا» در شهر توکیو بهره برد.

این پروژه به عنوان یک جاذبه توریستی در نظر گرفته نشده بود، اما مسئولان شیبویا این فرصت را دیدند تا بازدیدکنندگان منطقه را به فراتر از گذرگاه پرهرج و مرج معروف آن هدایت کنند. نکته قابل توجه برای بازدیدکنندگان این است که آنها می توانند در مناطق کمتر بازدیدشده شیبویا رانندگی کنند و در حین بررسی توالت ها از کل منطقه لذت ببرند.

مسافران این تور در مجموع ۴۹۵۰ ین (۳۲.۷۶ دلار) برای بازدید از ۹ توالت مجزا می پردازند، از جمله توالتی با دیوارهای شفاف که هنگام ورود کاربران، مات می شود و دیگری که با دستورات صوتی کار می کند.

شمار گردشگران خارجی ورودی ژاپن در سال ۲۰۲۳ به افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته آن دست یافته و به ۲۵.۷ میلیون نفر رسیده است.

1