مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان خبر داد:

خراسان رضوی رتبه یک کشور به لحاظ ورود مسافران نوروزی

5 آوریل 2024 - 09:20 dsfr.ir/kc4t2

خراسان رضوی رتبه یک کشور به لحاظ ورود مسافران نوروزی
خراسان رضوی رتبه یک کشور به لحاظ ورود مسافران نوروزی
خراسان رضوی رتبه یک کشور به لحاظ ورود مسافران نوروزی

مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: با توجه به توزیع سفر و برنامه ریزی های صورت گرفته خراسان رضوی رتبه اول کشور از نظر ورود زائران و اشتغال واحدهای رسمی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «دنیای سفر»، سیدمسعود منتجبی در گفت و گو با ایسنا به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای میزبانی شایسته از زائران و مسافران نوروزی و ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: عملیات خدمات رسانی به زائران با برگزاری مانور خدمت رسانی از ۱۵ اسفند آغاز شده و تا بعد از تعطیلات عید سعید فطر ادامه دارد، طی این مدت نیز ستاد به صورت شبانه روزی فعال بوده است.

وی اضافه کرد: این دبیرخانه هماهنگی و ابلاغ سیاست ها و دستورالعمل های اجرایی کشور و استان را به ۶۸ دستگاه و ارگان عضو ستاد انجام می دهد.

منتجبی به برگزاری مستمر جلسات برنامه ریزی و نظارت اشاره و تصریح کرد: تعداد ۱۹۰ جلسه در استان شامل ۴ جلسه ستاد استانی، ۷۰ جلسه کمیته های تخصصی و ۱۱۸ جلسه در ستادهای شهرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به موج ورود مسافران به مشهد در روزهای پایانی و تحویل سال و شب های قدر اظهار کرد: با توجه به توزیع سفر و برنامه ریزی های صورت گرفته، با وجود این که رتبه اول کشور از نظر ورود زائران و اشتغال واحدهای رسمی را داشتیم اما در حوزه اقامت مشکلی در اسکان زائران نداشتیم.

منتجبی گفت: ۵۸ بازارچه صنایع دستی در شهرستان های خراسان رضوی راه اندازی شده و تاکنون ۴۱۰ هزار نفر در این مدت از این بازارچه ها بازدید داشته اند.

1