اولین فرود از پل ورسک

13 مارس 2021 - 18:40 dsfr.ir/wp5jb

اولین فرود از پل ورسک
اولین فرود از پل ورسک
فرود محمدرضا حاجی پور از پل ورسک

به مناسبت نودمین سال تاسیس راه آهن سراسری ایران، محمدرضا حاجی پور کوهنورد مازندرانی از پل ورسک فرود آمد.

به گزارش «دنیای سفر» از روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال در آستانه نودمین سال تاسیس راه آهن سراسری ایران مراسم فرود از روی پل ورسک توسط «محمدرضا حاجی پور» قهرمان ملی کوهنوردی انجام شد.

در این فرود که با حضور اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن ج.ا.ا، جمعی از مسئولین شهرستان سوادکوه، مدیر کل راه آهن شمال و جمعی از مردم منطقه انجام شد، محمدرضا حاجی پور هیمالیانورد مازندرانی با طناب از روی پل ورسک فرود آمد.

این کوهنورد با شعار «راه آهن محور توسعه و حمل و نقل سبز» این فرود را انجام داد. حاجی پور هدف از این کارش را گرامیداشت یاد کارگران راه آهن و زحمت کشان حمل و نقل ریلی از بدو احداث تا به حال، در آستانه نودمین سال احداث راه آهن سراسری بیان کرد.

ویدئوی «فرود محمدرضا حاجی پور از پل ورسک» را از اینجا ببینید. تماشای فیلم

محمدرضا حاجی پور سفیر بنیاد بیماری های نادر ایران، همواره پرچم این بنیاد را بر فراز قله کلیمانجارو (بام آفریقا) به اهتزاز در می آورد.

صعود محمدرضا حاجی پور به قله کلیمانجارو بام آفریقا

حاجی پور درباره این اقدام انسان دوستانه گفت: برافراشته شدن پرچم بنیاد بیماری های نادر بر اوج قله های جهان، نشانه این رسالت بنیاد است تا تمام بیماران نادر جهان تحت لوای این شعار انسانی مورد حمایت قرار گیرند. بنیاد بیماری های نادر ایران با نگاه بین المللی و با دعوت مهمانان خارجی در این حوزه، سعی کرده است به شعار خود جامه عمل بپوشاند.

در زمان حاضر یک میلیون و 200 هزار بیمار نادر در کشور بسر می برند.

فعالیت های شاخص محمدرضا حاجی پور

محمدرضا حاجی پور در صعود تاریخی کوهنوردان ایران به قله لوتسه، به همراه عظیم قیچی ساز، سعید میرزایی، محمود هاشمی، حسین مقدم و ایرج معانی عضو تیم ایران بود.

  • صعود به قله آیلندپیک 6189، نپال
  • صعود به قله البروس 5642، روسیه
  • صعود قله کالاتاپار 5543، نپال / 3 بار
  • صعود به قله کلیمانجارو 5895 متر، مرز کنیا و تانزانیا / 9 بار
  • مسئول تیم پزشکى در صعود آکونکاگوا 6960 متر، آرژانتین
  • مسئول تیم پزشکى در صعود کوهنوردان ایرانی به لوتسه 8516 متر، نپال
  • صعود به کمپ 3 اورست و لوتسه
  • صعود تا ارتفاع 6000 متری قله پوموری 7161 متر، نپال
  • اولین فرود با دوچرخه از بام آفریقا (قله کلیمانجارو)

محمدرضا حاجی پور هیمالیانورد سوادکوهی اولین کسی است که از پل زیبای ورسک فرود آمده است، این اقدام به مناسبت 90 سالگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

1