28 آوریل 2024 - 05:48

چگونه ذات آدم ها را بشناسیم؟

24 فوریه 2024 - 19:20 dsfr.ir/yz59s

چگونه ذات آدم ها را بشناسیم؟
چگونه ذات آدم ها را بشناسیم؟ | How to know people
چگونه ذات آدم ها را بشناسیم؟ | How to know people

شناخت افراد مخصوصا درحال حاضر کار راحتی نیست، اما موقعیت هایی وجود دارد که انسان ها به صورت ناخوداگاه ذات خودشان را نشان می دهند.

به گزارش «دنیای سفر»، شناخت شخصیت افراد کاری بسیار پیچیده است چرا که شخصیت ظاهری برخی افراد دارای تفاوت های اساسی با شخصیت واقعی آن هاست؛ آن ها برحسب موقعیت های مختلف زندگی بنا بر دلایل گوناگونی مجبور به استفاده از ماسک های دروغین می شوند تا شخصیتی که دلشان می خواسته را به معرض نمایش بگذارند و جوهر شخصیت خویش را از دید اطرافیان پنهان نمایند. شما می توانید به شخصیت اطرافیان و دوستان تان در موقعیت های مختلف پی ببرید و ذات آن ها را بشناسید، در این بخش به شما خواهیم گفت که در چه زمان هایی می توانید چهره بی نقاب دوستان تان را ببینید و ذات واقعی شان را بشناسید.

زمانی که از آن ها انتقاد می کنید

برای همه ما پیش آمده که از دوستان و اطرافیان مان انتقاد کنیم. انتقادهای منصفانه فرصتی برای آموختن و بهتر شدن است و نیت شما از بیان این انتقادات بهبود عملکرد دوستان تان است. متاسفانه برخی از افرادی که مورد انتقاد قرار می گیرند، سریع به انتقادها پاسخ داده و جبهه گرفته و در لاک دفاعی فرو می روند، در این موقعیت شما می توانید به شخصیت درونی دوست تان پی ببرید چون او نیز انتقادات بی رحمانه ای از شما خواهد کرد.

هنگامی که به آن ها نیاز دارید

دوست واقعی کسی است که برای حل مشکلات هر کاری که از دستش بربیاید، دریغ نکند. اگر در رابطه دوستی همیشه در حال انجام کارهای دوستتان هستید و زمانی که به او نیاز دارید، تنهایتان می گذارد در این ارتباط تجدید نظر کنید. هنگامی که به دوست تان نیاز دارید اما او از کمک به شما سرباز می زند، شخصیت واقعی اش شناخته خواهد شد.

چگونه ذات آدم ها را بشناسیم؟ | How to know people

زمانی که محبت های همیشگی تان کم می شود

برخی افراد از اطرافیان شان طلبکار بوده و بسیار پرتوقع هستند و انتظار دارند دیگران به تمام خواسته های آن ها توجه کنند. این افراد اغلب تا زمانی با شما خوب رفتار می کنند که به آن ها توجه و محبت نمایید اما با کوچک ترین نه شنیدن و قطع محبت و سرویس های همیشگی احساس ناراحتی می کنند و خیلی زود خودشان را کنار می کشند.

زمانی که با آن ها اختلاف نظر دارید

در نظام خلقت هیچ یک از افراد از نظر روحی، روانی و تفکرات با یکدیگر یکسان نیستند و اختلاف نظر ما با دیگران امری شایع است، همه ما باید به تفاوت ها و اختلاف نظرها احترام بگذاریم، اگر آستانه تحمل خود را بالا ببریم و بپذیریم که آدم ها متفاوتند و قرار نیست همه باب سلیقه ما باشند و رفتار دیگران تا وقتی به روان و آرامش ما آسیبی نرسانند، به خودشان مربوط است، به آرامش خواهیم رسید. پس اگر دوست تان با کوچک ترین تفاوت و اختلاف نظری به شما توهین کرد، ادامه دوستی آسیب زننده است.

چگونه ذات آدم ها را بشناسیم؟ | How to know people

در شرایطی که مطابق میل شان رفتار نمی کنید

برخی افراد ویژگی های خاصی دارند که به واسطه آن ها به عنوان شخصیت کنترل گر شناخته می شوند. افرادی که این نوع شخصیت را دارند، عموما افرادی هستند که در هر کار و مسئله ای نظر خودش را اعمال می کند. این افراد تحمل نه شنیدن و مخالفت دیگران را با خودشان ندارند. به همین دلیل با اولین مخالفت دیگران با خودشان به شدت ناراحت و عصبانی می شوند و واکنش نشان می دهند، در این زمان می توانید شخصیت واقعی دوست کنترل گر خود را بشناسید.

هنگامی که شما سود و منافعی برایشان ندارید

برخی افراد دچار اختلال شخصیت خودشیفته هستند و می پندارند که از دیگران برترند و از هر کسی برای رسیدن به خواسته هایشان استفاده می کنند و نسبت به اطرافیان قدر نشناسند. این افراد تنها تا زمانی با شما هستند که پای منافع شان وسط بوده و سود و منفعتی برایشان داشته باشید، افراد خودشیفته هنگامی که دیگر شما سود و منافعی برایشان نداشته باشید، شخصیت واقعی شان را نشان می دهند.

1