۲۸ طرح گردشگری در خراسان رضوی بهره برداری شد

5 فوریه 2024 - 09:30 dsfr.ir/zz9g1

۲۸ طرح گردشگری در خراسان رضوی بهره برداری شد
هتل قصر مشهد
۲۸ طرح گردشگری در خراسان رضوی بهره برداری شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام دهه فجر، ۲۸ طرح در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حجم سرمایه گذاری معادل ۲۰ هزار میلیارد ریال بهره برداری شد.

به گزارش «دنیای سفر»، سید جواد موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳ طرح از این تعداد در حوزه گردشگری با سرمایه گذاری ۱۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: این طرح ها شامل یک هتل پنج ستاره، ۲ هتل سه ستاره، یک هتل یک ستاره، یک مهمانپذیر، ۲ سفرخانه سنتی و ۶ اقامتگاه بومگردی و خانه مسافر در خراسان رضوی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: طرح های افتتاح شده در دهه فجر برای ۳۰۱ نفر اشتغال مستقیم در استان ایجاد می کند و در طول دوره ساخت نیز برای حداقل هزار نفر ایجاد شغل موقت کرده است.

وی افزود: بر این اساس تعداد ۵۴۰ تخت رسمی به تعداد تخت های اقامتی خراسان رضوی افزوده می شود که تعداد آن به حدود ۷۰۰ تخت می رسد.

موسوی اظهار کرد: این طرح ها در شهرستان های مشهد، گناباد، طرقبه - شاندیز، چناران، کلات نادری و درگز قرار گرفته اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در حوزه میراث فرهنگی نیز ۱۲ طرح کلنگ زنی و افتتاح و در حوزه صنایع دستی نیز سه طرح در رشته های سفال، پتینه و نقاشی و هنرهای چوبی در استان به بهره برداری رسید.

1