بهترین مکان برای تجربه برف و تفریحات زمستانی در تهران

10 ژانویه 2024 - 17:00 dsfr.ir/8o3pl

بهترین مکان برای تجربه برف و تفریحات زمستانی در تهران
برف بازی در ارتفاعات شمال تهران
بهترین مکان برای تجربه برف و تفریحات زمستانی در تهران

در این مطلب قصد داریم به کسانی که در پایتخت به دنبال برف بازی و تفریحات زمستانی هستند با معرفی بهترین و مناسب ترین مکان کمک و راهنمایی کنیم.

تجربه برف و تفریحات زمستانی، امروزه به دلیل بارش بسیار کم و محدود این پدیده زیبای طبیعی تقریبا در داخل شهرهای ایران یک عمل غیر ممکن شده است. برف بازی یکی از بهترین تفریحات فصل زمستان است اما در کنار آن اسکی و کوهنوردی نیز از جمله ورزش های هیجان انگیز زمستان محسوب می شوند.

با توجه به اینکه تا به امروز در پایتخت شاهد بارش بسیار کم و ناچیز برف بودیم با شروع زمستان نیاز به تفریحات زمستانی و بودن در فضای برفی بیشتر احساس می شود. از این رو در این مطلب قصد داریم به کسانی که در پایتخت به دنبال برف بازی و تفریحات زمستانی هستند با معرفی بهترین و مناسب ترین مکان کمک و راهنمایی کنیم.

تقریبا معروف ترین مکانی که برای برف بازی و تفریحات زمستانی به ذهن هر شهروند تهرانی خطور می کند، توچال و منطقه تفریحی و گردشی مربوط به آن است. منطقه گردشی، تفریحی و ورزشی توچال از انتهای خیابان ولنجک آغاز شده و تا پیست اسکی توچال در ارتفاع نزدیک به 3500 متر ادامه می یابد. این مجموعه با امکانات و خدماتی مانند: تله کابین، بام تهران، تله سیژ، پیست اسکی، سورتمه، مسیر کوهنوردی، جاده سلامتی و رستوران و کافی شاپ های مختلف یکی از بزرگ ترین مقاصد تفریح و گردشی در پایتخت کشور به شمار می رود.

رزرو هتل کوهستانی در توچال

نکته جالب توجه در مورد این مجموعه این است که در کنار پیست اسکی آن هتل برای اقامت نیز وجود دارد. این امکان برای آن دسته از افراد علاقه مند به سپری کردن شب و رزرو هتل در میان کوهستان برفی یک فرصت طلایی محسوب می شود. این هتل تهران با چهار ستاره یکی از مجموعه هتل های پارسیان در تهران به شمار می رود. هتل توچال در کنار هتل آزادی، هتل اوین، انقلاب، کوثر و هتل استقلال تهران با امکانات و خدمات بسیار عالی، مرتفع ترین هتل این گروه و کشور به شمار می رود.

اگر علاقه مند به اسکی و برف بازی در ارتفاعات پایتخت هستید با استفاده از تله کابین این مجموعه و رساندن خود به ایستگاه هفتم می توانید به راحتی در محیط و مجموعه به این نوع از تفریحات بپردازید. نکته جالب توجه در مورد ورزش اسکی در این مجموعه این است که اگر به اسکی علاقه‎ مند هستید و لوازم مورد نیاز آن را ندارید می توانید با اجاره لوازم مربوط به آن از مجموعه اسکی توچال، از این ورزش لذت ببرید. لازم به ذکر است که برای اجاره لوازم و لباس این تفریح زمستانی حتما از یک روز قبل تر اقدام کنید چون قانون مجموعه برای تحویل لوازم اسکی یک روز پس از درخواست از سوی مخاطب است.

انواع ورزش های زمستانی و اسکی در پیست اسکی توچال

مجموعه ورزشی تفریحی توچال همچنین در قسمت بام خود تفریحاتی مانند: سورتمه، ترن، رستوران، غذاخوری های متنوع، سینما پنج بعدی و زمین بازی دارد. اگر از سرمای ارتفاعات بالاتر گریزان هستید می توانید با طی کردن یک مسیر پیاده روی ساده و یا با مسافربرهای این مسیرخود را برای تفریح به بام تهران برسانید. توجه داشته باشید که برای تماشا و لذت بردن از منظره برفی حتما نیاز به ارتفاعات بالاتر نخواهید داشت. در برخی از ماه های سال در محدوده ایستگاه دو و پنج و حتی ارض های پایین تر امکان مشاهده و لذت بردن از این پدیده زیبای زمستانی وجود دارد.

1