مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تاکید کرد

ضرورت ایجاد زنجیره ارزش در گردشگری مازندران

16 اکتبر 2023 - 19:40 dsfr.ir/xq636

ضرورت ایجاد زنجیره ارزش در گردشگری مازندران
پل ورسک | سوادکوه | مازندران | Veresk Bridge
پل ورسک | Veresk Bridge

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه گردشگری در استان مازندران یک گردشگری سنتی و انبوه است، گفت: باید با برگزاری تورهای هدفمند در استان، زنجیره ارزش را در گردشگری شکل داد.

به گزارش «دنیای سفر»، صادق برزگر ۲۴ مهر ماه در آیین بازگشایی رسمی دفتر منطقه ای سرمایه گذاری غرب مازندران به مرکزیت چالوس با اشاره به نقش آفرینی این منطقه در حوزه گردشگری و توسعه اقتصادی و اجتماعی، اظهار کرد: بیشترین حجم تاسیسات گردشگری و حجم گردشگر در غرب مازندران است که نیازمند نگاه ویژه به این منطقه هستیم.

وی راه اندازی دفتر سرمایه گذاری در غرب مازندران را در راستای توسعه و توجه به سرمایه گذاری بیشتر در این منطقه برآورد کرد و گفت: غرب مازندران در کنار جاذبه های گردشگری و طبیعی خود از پتانسیل های زیادی در صنایع دستی نیز برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مازندران تصریح کرد: این منطقه در کنار محصولات فاخری که دارد از نظر جاذبه های میراثی و تاریخی نیز از پیشینه غنی برخوردار است.

برزگر با ابراز تاسف از اینکه گردشگری در استان مازندران یک گردشگری سنتی و انبوه است، یادآور شد: باید با برگزاری تورهای هدفمند در استان، زنجیره ارزش را در گردشگری ایجاد کنیم.

وی افزود: در این راستا مقاصد و مسیرهای گردشگری در استان شناسایی شده است و در حال شکل گیری این زنجیره ارزش مهم هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مازندران بر شکل گیری مناسب واحدهای اقامتی و پذیرایی تاکید کرد و گفت: باید جاذبه های گردشگری، مذهبی شناسایی و حضور هنرمندان و صنعتگران در این زنجیره مشخص شود.

برزگر ادامه داد: نیاز است تا با کمک فرمانداران و مسئولان زیرساخت های لازم در جاهایی که مقصد گردشگری است ایجاد شود.

وی بر نقش مهم جامعه بومگردی و آژانس های گردشگری در این میان تاکید کرد و گفت: غرب مازندران مقصد گردشگری کشور است که باید تبدیل به مقصد گردشگری سایر کشورها هم شود.

در این آیین از تلاش های مهدی اسحاقی، قدردانی و بهاره سعیدزاده به عنوان مدیر جدید دفتر منطقه ای سرمایه گذاری غرب مازندران معرفی شد.

1