اصفهان برای جذب گردشگر خارجی نیازمند جلوه های مدرن است

28 سپتامبر 2023 - 18:00 dsfr.ir/cp2cp

اصفهان برای جذب گردشگر خارجی نیازمند جلوه های مدرن است
بهاره غلامی
سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنایع‌ دستی و هتلداری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: اصفهان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی علاوه بر میراث تاریخی، نیازمند توجه و توسعه جذابیت ها و جلوه های مدرن است.

به گزارش «دنیای سفر»، به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهران زینلیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، صنایع دستی و هتل داری در اصفهان افزود: باید با خلق آثار مُدرن که بیانگر کارآمدی و توانمندی مهندسان، معماران و هنرمندان کشور ما پس از انقلاب است، در کنار مجموعه های تاریخی بتوانیم یک بسته گردشگری جامع را به همه مخاطبان داخلی و خارجی ارائه دهیم و امیدوارم که با همت مسوولان شهرداری اصفهان این امر مهم نیز بزودی محقق شود.

وی ادامه داد: پس از انقلاب بویژه در سال های اخیر اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای حفظ و نگهداری آثار تاریخی اصفهان انجام شده است و همه ما در کنار یکدیگر باید این میراث گرانبها را بیش از گذشته نگهداری کنیم و توسعه دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: شهر اصفهان سرشار از آثار گرانبهای تاریخی، میراثی و فرهنگی برای کُل جهان است که افتخار بزرگی برای کشور و استان محسوب می شود و همه گردشگرانی داخلی و خارجی که از این شهر بازدید می کنند به این موضوع نیز اذعان می کنند.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، صنایع دستی و هتل داری از غُرفه پروژه چرخ و فلک ۲۲۲ متری اصفهان در شرکت توسعه سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان نیز بازدید کرد.

احداث بزرگ ترین چرخ و فلک ایران در شهر اصفهان به ارتفاع ۲۲۲ متر با رویکرد ارتقای گردشگری و جذب۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در حوزه گردشگری و تفریحی در اولویت برنامه های شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ایجاد زیرساخت های تفریحی و سیاحتی مناسب برای اصفهان بعنوان «شهر زندگی»، از مهمترین رویکردهای مدیریت شهری این کلانشهر است و این شرکت در این راستا برنامه های مهمی را در دستور کار خود قرار داده است.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، صنایع دستی و هتلداری، عصر سه شنبه در مجموعه نمایشگاه های بین المللی اصفهان گشایش یافت.

فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی در این نمایشگاه که با هدف بازاریابی گردشگری و فروش و عرضه صنایع دستی استان اصفهان راه اندازی شده است، در بیش از ۱۸۰ غرفه آخرین خدمات، توانمندی ها و آثار هنری خود را در مدت چهار روز به نمایش می گذارند.

نمایشگاه بین المللی گردشگری اصفهان هر سال در مهر برگزار می شود و امسال این رویداد از چهارم مهر و در آستانه "روز جهانی گردشگری" کار خود را آغاز کرد و تا هفتم مهر ادامه دارد.

"روز جهانی گردشگری" هر سال در روز ۲۷ سپتامبر مصادف با پنج مهر برگزار می شود، این روز بطور رسمی از سال ۱۹۸۰ از سوی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) بعنوان "روز گردشگری و جهانگردی" انتخاب شده است.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و ۱۶ اثر آن به نام های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان، مسجد جامع عتیق، سه قنات به نام های "وزوان"، "مزدآباد" و "مون" و کاروانسراهای "نوشیروان"، "گز"، "امین آباد"، "مرنجاب"، "نیستانک"، "کوهپایه"، "گبرآباد"، "مهیار" و "شیخعلی خان" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

1