28 آوریل 2024 - 06:43
با حضور وزیر میراث فرهنگی انجام شد؛

افتتاح ۱۸۸ پروژه در کشور به مناسبت هفته گردشگری

28 سپتامبر 2023 - 18:30 dsfr.ir/wo12h

افتتاح ۱۸۸ پروژه در کشور به مناسبت هفته گردشگری
احمد پیشکار
افتتاح ۱۸۸ پروژه در کشور به مناسبت هفته گردشگری

۱۸۸ پروژه همزمان با روز جهانی گردشگری و با حجم سرمایه گذاری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش «دنیای سفر»، مراسم افتتاح پروژه های گردشگری همزمان با روز جهانی جهانگردی عصر دیروز در یکی از هتل های تهران با حضور وزیر میراث فرهنگی و جمعی از کارکنان معاونت های گردشگری و اداره کل استان تهران برگزار شد.

در این برنامه اعلام شد؛ ۱۸۸ پروژه از انواع مصادیق گردشگری با مجموع حجم سرمایه گذاری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان افتتاح شد. با افتتاح این پروژه ها در مجموع حدود ۳۹۶ هزار متر مربع به فضاهای گردشگری کشور اضافه و برای تعداد دو هزار و ۷۹۴ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد.

این پروژه ها شامل ۲۸ باب هتل و هتل آپارتمان، ۶۹ باب اقامتگاه بوم گردی و سنتی و ۵۷ مورد سایر عناوین تأسیسات گردشگری است. در حال حاضر تعداد ۲۵۸۲ پروژه در انواع مصادیق تأسیسات گردشگری با مجموع حجم سرمایه گذاری ۳۶۷ هزار میلیارد تومان در سطح کشور در دست احداث است که ظرفیت اقامتی این پروژه ها شامل تعداد بیش از ۱۰۹ هزار اتاق است که با افتتاح این پروژه ها برای بیش از ۱۰۳ هزار شغل مستقیم ایجاد خواهد شد.

تعداد موافقت اصولی های صادره در دولت سیزدهم ۵۹۱۶ مورد بوده است. تعداد مجوزهای ایجاد صادره در دولت سیزدهم نیز ۱۰۴۳ مورد بوده است.

همچنین بیش ترین جذب اعتبارات زیرساختی استانی سال ۱۴۰۱ به ترتیب اولویت شامل استان های اردبیل، ایلام، آذربایجان شرقی، هرمزگان، خوزستان، کرمان، فارس، گلستان، آذربایجان غربی و لرستان است.

همچنین اعلام شد از ابتدای دولت سیزدهم با احتساب پروژه های هفته دولت در سال جاری حدود ۱۰۷۷ پروژه در حوزه گردشگری با مجموع حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به افتتاح رسیده است که افتتاح این پروژه ها توانسته بیش از ۲۸ هزار تخت به ظرفیت اقامتی کشور اضافه و برای حدود ۳۲ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کند.

در این مراسم عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی به صورت مجازی برخی از پروژه ها را افتتاح کرد از جمله افتتاح نمادین ورود خودروهای خارجی با کارنه دو پاساژ به داخل مرزهای کشور و پروژه های گردشگری استان های استان های خراسان رضوی، تهران، ایلام، هرمزگان، فارس، اردبیل، البرز و جزیره کیش.

همچنین در این مراسم محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران گفت: پیگیری اجرای موافقت نامه لغو روادید ایران و روسیه در دستور کار کانون قرار گرفت و ما شاهد ورود گردشگران روس به ایران بدون روادید بودیم. همچنین تاکنون وسایل نقلیه گردشگران خارجی از کشورهای پاکستان، ترکیه، امارات، کویت به ایران با تضمین های سنگین گمرکی انجام می شد اما اکنون اولین خودرو از مرز شلمچه با کارنه دو پاساژ به ایران آمد و ما از امروز شاهد شروع تردد خودروهای عراقی از مرز شلمچه خواهیم بود. مردم ایران نیز می توانند به صورت متقابل به خیلی از کشورها با خودروی شخصی بروند.

در ادامه این مراسم، ورود نمادین اولین خودروی عراقی از مرز شلمچه با دستور وزیر میراث فرهنگی انجام شد.

عزت الله ضرغامی نیز این تردد را آسان، روان و ارزان دانست.

همچنین جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران نیز طی مراسم در سخنانی گفت: ما به زودی یک بوتیک هتل در تهران افتتاح خواهیم کرد، سال های آینده هتل های چهار و پنج ستاره را افتتاح می کنیم.

1