معروف ترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز

15 اوت 2023 - 18:10 dsfr.ir/kr7c1

معروف ترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز
میثم رودکی
بومگردی عباس برزگر - بوانات استان فارس

در شهر شیراز اقامتگاه های متعددی برای گردشگران در نظر گرفته شده است که از جمله آن ها می توان به هتل های شیراز، مهمانسراها، سوئیت ها و ... اشاره کرد.

شهر شیراز با زیبایی های بی بدیل و جاذبه های پرشماری که دارد، همواره به عنوان یکی از اولین انتخاب های گردشگران برای سفر به شمار می آید. انتخاب اقامتگاهی مناسب برای سکونت در حین سفر، موضوعی است که می تواند تجربه ای منحصر به فرد را برای شما رقم بزند. به همین دلیل بهتر است تا پیش از آغاز سفر محل سکونت خود را انتخاب کرده باشید. در شهر شیراز اقامتگاه های متعددی برای گردشگران در نظر گرفته شده است که از جمله آن ها می توان به هتل های شیراز، مهمانسراها، سوئیت ها و ... اشاره کرد. اگر به دنبال ایجاد تجربه ای متفاوت و لذت بخش در سفر خود هستید، می توانید با انتخاب اقامتگاه های بوم گردی شیراز بهترین تجربه را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

بهترین اقامتگاه بوم گردی شیراز کدام است؟

پیشرفت تکنولوژی و تغییر در معماری خانه ها و روی آوردن به زندگی در آپارتمان ها موجب شده تا بسیاری از افراد نتوانند تجربه زندگی در خانه های با صفا و دنج قدیمی را تجربه کنند. زندگی در خانه های قدیمی از آن دست تجربه هایی است که هر فردی حداقل یک بار در زندگی خود باید آن را امتحان کند. بهترین زمان برای بهره مندی از این تجربه، در هنگام سفر است. شهر شیراز به عنوان یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران شناخته می شود که به دلیل جاذبه های تاریخی و گردشگری پرشمار، همه ساله پذیرای گردشگران متعدد است.

یکی از مهم ترین جاذبه های شیراز خانه های تاریخی این شهر است که امروزه بسیاری از آن ها به اقامتگاه های بوم گردی تبدیل شده اند. هر کدام از اقامتگاه های بوم گردی شیراز سرگذشتی متفاوت را در دل خود جای داده اند و انتخاب بهترین اقامتگاه در شیراز کاری دشوار به نظر می رسد؛ اما شما می توانید با کسب اطلاعات در مورد اقامتگاه های مختلف شهر شیراز، پیش از آغاز سفر و خرید بلیط هواپیما شیراز محل سکونت خود را مشخص کرده و با خیالی آسوده از سفر خود لذت ببرید. در ادامه با تعدادی از بهترین اقامتگاه های شیراز آشنا خواهید شد:

بوم گردی ترنجستان شیراز

یکی از بوم گردی های زیبای شیراز بوم گردی ترنجستان است که در خیابان لطفعلی خان زند قرار دارد. قدمت بنای تاریخی تارنجستان به اواخر دوران قاجاریه مربوط می شود. معماری قدیمی و چینش سنتی اتاق ها حال و هوای ویژه ای به این اقامتگاه بخشیده است. از جمله اتاق های بوم گردی ترنجستان شیراز می توان به: دو تخته تویین ترنج، دو تخته دابل پهلوی، دو تخته دابل نارنج و سه تخته آرامش اشاره کرد.

بوم گردی پسین شیراز

از دیگر اقامتگاه های بوم گردی شیراز می توان به بوم گردی پسین اشاره کرد. این اقامتگاه سنتی و زیبا، در خیابان لطفعلی خان زند قرار داشته و با قدمتی 200 ساله به عنوان یکی از خانه های تاریخی شیراز محسوب می شود. بوم گردی پسین شیراز دارای 2 اتاق دو تخته، 3 اتاق سه تخته و 1 اتاق چهار تخته است که شما می توانید بنا به سلیقه خود اتاق مورد نظر را انتخاب کنید. از امکانات این اقامتگاه می توان به: اینترنت رایگان، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، انواع غذاهای سنتی شیرازی و امکان شرکت در تورهای گردشگری مختلف اشاره کرد.

بوم گردی آیدا بانو شیراز

اقامتگاه بوم گردی آیدا بانو شیراز در مرکز این شهر تاریخی واقع شده است. این آقامتگاه چشم نواز دارای 4 اتاق با زیربنای 15 متر بوده که هر کدام دارای امکانات متفاوتی هستند. اتاق های این مجموعه در طبقه اول واقع شده اند که با دیزاین آن ها با رنگ های متفاوتی نظیر سبز، آبی و زرد انجام شده است. از امکانات اتاق های این مجموعه می توان به: تخت دونفره، یخچال، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی اشاره کرد.

بوم گردی هفت رنگ شیراز

اقامتگاه بوم گردی هفت رنگ شیراز در سه راه آستانه قرار دارد. با توجه به تعرفه اقتصادی این اقامتگاه، می توان آن را در کنار رزرو هتل ارزان در شیراز، به عنوان گزینه ای مقرون به صرفه و محبوب به شمار آورد. قدمت این اقامتگاه به حدود 150 سال قبل باز می گردد و با داشتن 12 اتاق، پذیرای گردشگران متعددی است. معماری سنتی، دالان های دیدنی، حوض، فضای دنج و پنجره های رنگی، جلوه خاصی به این اقامتگاه زیبا بخشیده اند. فاصله کم تا آرامگاه حافظ، نارنجستان قوام و مسجد نصیر الملک از دیگر مزایای اقامتگاه بوم گردی هفت رنگ شیراز به شمار می آید.

بوم گردی خاتون شیراز

یکی دیگر از معروف ترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز، اقامتگاه خاتون است. هاستل خاتون در خیابان لطفعلی خان زند واقع شده و با داشتن 7 اتاق مجزا می تواند پذیرای حدود 20 مسافر باشد. با توجه به بافت سنتی این اقامتگاه، امکانات آن دارای محدودیت هایی بوده و حمام و سرویس بهداشتی آن به صورت اشتراکی قابل استفاده است. نداشتن پارکینگ اختصاصی و فرسوده بودن فضای این اقامتگاه نیز از معایب آن محسوب می شود.

بوم گردی راوی شیراز

بوم گردی راوی شیراز در خیابان نصرتی قرار گرفته است. بسیاری از گردشگران از این اقامتگاه به عنوان زیباترین اقامتگاه سنتی شیراز یاد می کنند. بوتیک هتل راوی با ترکیبی از معماری دوران زندیه، قاجاریه، پهلوی و المان های مدرن نمایی چشم نواز را برای گردشگران و مسافران رقم زده است. این اقامتگاه تاریخی در سال 1399 افتتاح شد و در حال حاضر با داشتن 6 اتاق مختلف می تواند پذیرای حدود 20 گردشگر باشد. اگر به دنبال تجرجه ای به یادماندنی هستید، بوم گردی راوی شیراز گزینه ای بسیار مناسب برای شما محسوب می شود.

بوم گردی سهراب شیراز

اقامتگاه بوم گردی سهراب شیراز، دارای قدمتی بیش از 150 سال بوده و با بهره مندی از امکاناتی نظیر معماری سنتی، حیاط وسیع، حوض آب، درب و پنجربه های چوبی، اتاق های متعدد و امکانات سرمایشی و گرمایشی، گزینه ای بسیار مناسب برای گردشگران ایرانی و غیر ایرانی محسوب می شود. وعده صبحانه در اقامتگاه رایگان بوده و مسافران می توانند در آشپزخانه اشتراکی این مجموعه به طبخ غذا بپردازند.

بوم گردی بوانات شیراز

شهرستان بوانات در شمال شرقی استان فارس و فاصله ای در حدود 240 کیلومتری شیراز قرار دارد. دیدنی های متعدد این منطقه از جمله: پل آجری سوریان، چهار طاق ساسانی، تفریحگاه پیرکدو و منطقه دره باغ موجب شده تا گردشگران پرشماری به این شهرستان زیبا سفر کنند. بوم گردی بوانات شیراز در روستای جعفرآباد بوانات واقع شده و با دیوارهای کاه گلی، ظاهر سنتی و امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی فرنگی و صبحانه رایگان، اوقاتی خوش را برای گردشگران رقم زده است.

بوم گردی عباس برزگر

بوم گردی عباس برزگر در فاصله 18 کیلومتری شهرستان بوانات واقع شده است. این مجموعه گردشگری در بافت سنتی روستای بزم قرار دارد و همه ساله گردشگران پرشماری برای سکونت در این اقامتگاه دیدنی به شیراز سفر می کنند. دیوارهای کاه گلی و ساختمان سنتی این بنا اولین نمایی است که گردشگران با ورود به این اقامتگاه مشاهده می کنند. بهره مندی از پارکینگ، رستوران و فروشگاه های مختلف از جمله امکانات دهکده گردشگری عباس برزگر به شمار می آید.

بوم گردی شاه پریون شیراز

بوم گردی شاه پریون شیراز به عنوان یکی از خانه های قدیمی این شهر تاریخی شناخته می شود که بیش تر از 100 سال قدمت دارد. این اقامتگاه تاریخی در سال 1402 پس از اتمام مراحل بازسازی افتتاح شد. هتل بوتیک شاه پریون در زمینی به مساحت 2000 متر مربع و زیربنای 1500 متر مربع بنا شده و با داشتن 22 واحد اقامتی و بهره مندی از معماری سنتی، فضای سبز، پارکینگ، آسانسور و حمام ترکی، خدمات خود را به گردشگران و مسافران ارائه می دهد.

بوم گردی طاها شیراز

در ادامه معرفی بهترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز، می توان به بوم گردی طاها شیراز اشاره کرد. قدمت این اقامتگاه به دوران قاجار باز می گردد و شما می توانید به شکل هم زمان از امکانات مدرن و معماری چشم نواز سنتی ایرانی لذت ببرید. این اقامتگاه دارای اتاق های متعددی در طبقه همکف، طبقه اول و طبقه دوم بوده که شما می توانید با توجه به سلیقه و شرایط خود، اتاق مورد نظر را انتخاب نمایید. وعده صبحانه در این اقامتگاه رایگان بوده و امکان استفاده از اینترنت نیز برای مسافران فراهم است.

بوم گردی فیل شیراز

هتل سنتی فیل شیراز به عنوان یکی از قدیمی ترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز شناخته می شود و قدمت آن به قرن نوزدهم باز می گردد. بافت سنتی این اقامتگاه در سال های اخیر مرمت شده و بنایی چشم نواز و منحصر به فرد را در دل شهر شیراز ایجاد کرده است. تمامی اتاق های این اقامتگاه دارای امکاناتی از جمله: تخت، توالت ایرانی و فرنگی، حمام، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، یخچال و ... است. نمای بی نظیر این امارت در شب های خوش آب و هوای شیراز نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

بوم گردی گلشن شیراز

مجموعه سنتی گلشن شیراز در خیابان لطفعلی خان زند و در فاصله 1.5 کیلومتری آرامگاه شاه چراغ قرار گرفته است. با وجود گذشت دو قرن از ساخت این اقامتگاه، هم چنان جلوه چشم نواز خود را حفظ کرده و پس از مرمت و بازسازی، شرایط حضور گردشگران و مسافران در آن فراهم شده است. بوم گردی گلشن شیراز دارای سازه ای آجری و در و پنجره های چوبی بوده که نمایی دنج و زیبا را به مسافران نشان می دهد. شما می توانید در این اقامتگاه به اتاق های مختلفی از جمله: اتاق 2 تخته، 3 تخته، 4 تخته و 5 تخته دسترسی داشته باشید.

بوم گردی لوتوس شیراز

خانه تاریخی لوتوس شیراز متعلق به دوره قاجاریه بوده و مانند بسیاری از خانه های تاریخی شیراز تغییر کاربری داده و به عنوان اقامتگاه بوم گردی لوتوس به بهره برداری رسید. بافت تاریخی این اقامتگاه در کنار در و پنجره های چوبی، حوض آب، حیاط وسیع و امکانات رفاهی مناسب موجب شده تا از آن به عنوان یکی از معروف ترین اقامتگاه های بوم گردی شیراز یاد شود. اقامتگاه لوتوس دارای 8 اتاق مجزا بوده و که هر کدام از امکاناتی نظیر صبحانه رایگان، حمام، دستشویی و یخچال بهره مند است. این اقامتگاه نیز در خیابان لطفعلی خان زند شیراز قرار دارد.

سخن پایانی

زمانی که صحبت از خانه های قدیمی و معماری سنتی ایرانی به میان می آید، یکی از اولین نام هایی که به ذهن خطور می کند، نام شهر شعر و ادب پارسی، یعنی شیراز است. در این شهر تاریخی شما می توانید علاوه بر اقامت در هتل های شیراز، با سکونت در اقامتگاه های بوم گردی تجربه ای به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. اگر شما نیز قصد سفر به شهر زیبای شیراز را دارید؛ اما هنوز موفق به خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل برای سفر خود نشده اید، می توانید به سادگی از طریق مراجعه به وب سایت یوتراوز، از این خدمات با بهترین قیمت و پشتیبانی 24 ساعته بهره مند شوید.

1