28 مارس 2024 - 22:46
رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی:

تکمیل ۸۰ درصد ظرفیت های اقامتی در مشهد

21 مارس 2023 - 21:50 dsfr.ir/oz8i4

تکمیل ۸۰ درصد ظرفیت های اقامتی در مشهد
میثم رودکی
هتل هما مشهد

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی گفت: ظرفیت اشغال واحدهای اقامتی رسمی مشهد در هفته نخست نوروز به ۸۰ درصد رسید؛ در حالی که هتل های مشهد در وضعیت مشابه در سال گذشته به طور کامل تکمیل می شد.

به گزارش «دنیای سفر» محمود مادرشاهیان در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت واحدهای اقامتی رسمی مشهد در آستانه نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: ظرفیت اشغال هتل ها در ۲ تا سه روز پیش حدود ۵۵ درصد بود اما در حال حاضر و هفته اول فروردین ماه به ۸۰ درصد رسیده است.

وی افزود: ظرفیت اشغال هتل های مشهد در هفته نخست نوروز با سال گذشته قابل مقایسه نیست. درصد اشغال هتل ها در نوروز ۱۴۰۱ به ۱۰۰ درصد رسیده بود.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی یادآور شد: ظرفیت اشغال هتل ها در هفته دوم نوروز به ۵۰ درصد خواهد رسید.

مادرشاهیان در خصوص استقبال پایین زائران در سفر به مشهد در آستانه تحویل سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: مسائل پروازی و ایرلاین ها، کمبود ناوگان حمل ونقل عمومی و همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز در کاهش درصد اشغال واحدهای اقامتی مشهد تاثیرگذار بوده است.

وی در خصوص وضعیت واحدهای اقامتی غیررسمی بیان کرد: از ظرفیت واحدهای اقامتی غیررسمی آمار دقیقی ندارم، اما زمانی که وضعیت هتل ها اینگونه است و به طور کامل تکمیل نشده اند، قطعا ظرفیت واحدهای اقامتی غیررسمی و هتل آپارتمان ها نیز تکمیل نشده است.

1