19 مارس 2024 - 04:20
دبیر جامعه گردشگری الکترونیکی ایران:

کلاهبرداری گردشگری در فضای مجازی چگونه است؟

29 ژانویه 2023 - 08:00 dsfr.ir/qq1a1

کلاهبرداری گردشگری در فضای مجازی چگونه است؟
دنیای سفر
کلاهبرداری در فضای مجازی گردشگری

دبیر جامعه گردشگری الکترونیکی ایران به مسافران و گردشگران نوروزی که بلیت خریداری می کنند درباره فعالیت افراد کلاهبردار و غیرمجاز در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش «دنیای سفر»، تقی حسین زاده دبیر جامعه گردشگری الکترونیکی ایران گفت: همزمان با نزدیک شدن به عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی، بازار گردشگری رونق می گیرد و در این میان افراد سودجو که عملاً به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند با تبلیغات سفرهای ارزان قیمت غیزواقعی و رویایی، مسافران را وسوسه می کنند.

وی نسبت به خرید بلیت و تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و سایرخدمات سفر هشدار و تاکید کرد: افرادی سود جو و کلاهبردار تحت عنوان آژانس مسافرتی بدون هیچ گونه مجوز قانونی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی صرفاً در شبکه های اجتماعی و یا از طریق سایت اقدام به فروش بلیت، تور و خدمات مختلف می کنند.

دبیرجامعه بیان کرد: افراد خدمات گیرنده از مراکز غیرمجاز در صورت مواجه شدن با هر مشکلی پی گیری از هیچ سازمان مرتبط را ندارند و از این رو افراد مورد سو استفاده می بایست در صورت وجود مستندات حقوق خود را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.

وی گفت: گردشگران ومسافران استفاده کنندگان ازفضای مجازی درصورت تمایل به خرید آنلاین یا الکترونیکی خدمات مسافرتی، تور مسافرتی، بلیت قطار، بلیت هواپیما، اخذ روادید، رزرواسیون هتل و بلیت مراکز تفریحی باید ضمن آگاهی و شناخت از سامانه مربوطه سایر نکات خرید مطمئن و امنیت در دنیای دیجیتال را رعایت کنند.

وی افزود: برای رزرو و خرید بلیت هواپیما، هتل، روادید، تور، بیمه و سایر خدمات سفر، باید حتما از وب سایت شرکت های مسافرتی و گردشگری دارای مجوز استفاده شود. همچنین مطالعه تعهدات درج شده مربوط به هر یک از خدمات سفر به دقت بررسی شود و نسخه ای از قرارداد و شرایط آن شامل زمان ورود و خروج، امکانات و سایر جزئیات سفر را بررسی و کنترل کنند.

1