30 آوریل 2024 - 09:26

کدام شهرهای ایران برای سفر در فصل زمستان بهتر هستند؟

29 نوامبر 2022 - 19:00 dsfr.ir/3x73d

کوهنوردان در ارتفاعات دنا در استان فارس

ایران مملو از شهرهای توریستی با مناظر خیره‌کننده و جاذبه‌های گردشگری است که سفر به برخی از آن‌ها در روزهای برفی جذابیت دیگری دارد. پس اگر قصد دارید در روزهای سرد سال یک مسافرت لذت‌بخش و به یادماندنی را تجربه کنید و با بهترین شهرهای ایران آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید!

تبریز

تبریز با مساحتی در حدود 1200 کیلومتر مربع، یکی از کلان شهرهای مهم ایران و سومین شهر بزرگ آن است. تبریز شهر اولین ها نیز شناخته می شود؛ نخستین هتل، نخستین سینما عمومی، نخستین کافه تریا، نخستین شهرداری و بسیاری دیگر از اولین های ایران در این شهر مدرن بنا شده اند و همین امر نیز توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به بازدید از طویل المدت ترین پایتخت ایران جلب کرده است. شهر تاریخی و پر آشوب تبریز، بسیاری از مکان های تاریخی ایران را در دل خود جای داده که می توانیم به ارگ تبریز و مسجد کبود، کاخ شهرداری تبریز، بنای شاهگلی، مسجد ثقه الاسلام، کلیسای کاتولیک ها، بازار فرش تبریز و جاذبه های طبیعی چون جنگل ارسباران، پارک ملی کنتال و کویر قوم تپه اشاره کنیم. این موارد از بهترین دیدنی های تبریز هستند و طرفداران زیادی میان مسافران دارند.

قاصدک 24

در خصوص مراکز خرید این شهر نیز باید بدانید مرکز خرید برج بلور یکی‌از بهترین مرکز خرید لباس در تبریز است که در آن مغازه‌ها و فروشگاه‌های بسیاری وجود دارد. در طبقه‌ی چهارم این برج فودکورت و رستوران گردان واقع شده و شما می توانید علاوه‌بر کالاهایی با قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه، برندهای اصل و برندهای تجاری معروفی را پیدا خواهید کرد.

در خیابان ولیعصر تبریز هم می‌توانیم به مرکز خرید میلاد نور و پیاده راه شهریار اشاره کنیم. میلاد نور از 3 طبقه تشکیل شده که 2 طبقه‌ی آن به پارکینگ اختصاص یافته و خرید اجناس مربوط‌به طبقه همکف (زیرزمین) می‌شود. شما می‌توانید در این منطقه انواع لوازم صوتی تصویری، پوشاک، لباس بچه، لوازم خانه و حتی ساعت های ارزان را پیدا کنید.

همچنین در مرکز خرید میلاد نور خوشمزه‌فروشی‌های مختلفی وجود دارد که برای بازدیدکنندگان غذاها و میان‌وعده‌های دلپذیری را آماده می‌کنند. ولیکن اگر به دنبال اجناسی با برندهای بهتر و نفیس‌تر هستید بهتر است از پیاده راه شهریار تبریز نیز دیدن کنید. این منطقه از بوتیک ها و مغازه های باکیفیتی تشکیل شده و انواع برندهای ایرانی و خارجی را ارائه می‌دهند. ناگفته نماند پیاده راه شهریار در فلکه ولیعصر تبریز واقع شده و با توجه به مناظر زیبایی که آب نمای ولیعصر ایجاد کرده؛ خرید لذت‌بخشی را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: لوکس ترین هتل های ایران در کیش، تبریز و تهران!

شیراز

شیراز، مرکز استان فارس و یکی از کلان‌شهرهای ایران یاد می‌شود که از لحاظ جاذبه‌های گردشگری بسیار غنی است. شاید خبر خوشحال‌کننده‌ایی باشد اگر بگوییم شیراز از مکان‌هایی شناخته می‌شود که در هرفصل سال زیبایی‌های خاص خود را دارند. زمانی که در بهار به شیراز قدم می‌گذارید، همه‌چیز آغشته‌به عطر خوش شکوفه‌های بهارنارنج است و سفر به شیراز در زمستان و تماشای باغ ارم برفی آن شما را مجذوب خود خواهد کرد.

قاصدک 24

آثار باستانی کشف شده از شیراز، به ویژه از اماکنی نظیر تخت جمشید، حکایت از پیشینه طولانی سکونت انسان در این منطقه دارد. البته تخت جمشید تنها بنای تاریخی این شهر نیست و دروازه قرآن، حمام وکیل، ارگ کریم خان و غیره نیز از جمله آثار تاریخی شیراز هستند. علاوه بر این ها حافظیه، سعدیه، مسجد نصیرالملک، خانه قوام، بابا کوهی و دریاچه مهارلو نیز به عنوان دیگر جاذبه های گردشگری و طبیعی این شهر شناخته می شوند.

گیلان

گیلان به ویژه رشت و شهرهای حومه آن از طرفداران زیادی میان ایرانی‌ها برخوردار هستند. مرکز این استان که رشت نام دارد، در حاشیه دریای خزر واقع شده و سومین مقصد محبوب گردشگران در ایران شناخته می‌شود. این شهر پر باران به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریا، از زمستان های سرد و مرطوب و تابستان های گرم و شرجی برخوردار است. با این حال طبیعت و سبزی این ناحیه، بسیاری را در روزهای تعطیل به این شهر می کشاند. البته علاوه بر بر طبیعت زیبای شمال، جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیاری را نیز در دل خود جای داده است. مهمترین نقاط دیدنی رشت شامل روستای سقالسکار، ساختمان شهرداری، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی، پارک جنگلی سراوان، خانه قدیری، بازار رشت، عمارت کلاه فرنگی و خانه میرزا خلیل می شوند.

قاصدک 24

مشهد

از محالات ممکن است که ایرانی باشید و حین انتخاب مقصد برای مسافرت، از مشهد یاد نکنید! بر هیچ‌کس پوشیده نیست که مشهد مقدس از پربازدیدترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران شناخته می‌شود و سالانه میزبان توریست‌ها و زائرهای بسیاری از اقصی نقاط جهان است. یکی از بهترین دیدنی های مشهد شاندیز است که مملو از جاذبه های گردشگری و طبیعی شناخته می شود. در مسیر نرسیده به شاندیز مشهد می‌توانید تفرجگاه ها و مناطق سرسبزی را پیدا کنید. همچنین پس از رسیدن به این شهرستانِ پرطرفدار، به بازدید از جاهای دیدنی شاندیز مشهد بروید. نکته‌ای که در این زمینه اهمیت دارد، برنامه‌ریزی مناسب برای داشتن زمان کافی است. زیرا تعداد و تنوع جاذبه های شاندیز بسیار بالا بوده و به همین منظور توصیه می‌کنیم هیچ‌کدام از آن‌ها را از دست ندهید.

در خصوص سوغات مشهد نیز باید بگوییم خوراکی ها و محصولات بسیاری در دسته سوغات مشهد دسته بندی می شوند اما برخی از آن ها طرفداران بیشتری دارند. به طور مثال طلای سرخ خراسان یعنی همان زعفران قائنات از جمله اصلی ترین سوغاتی های مشهد است. در کنار زعفران بسیاری از مسافران انواع مختلف نقل و نبات و زرشک را نیز به عنوان سوغات از بازارهای این شهر خریداری می کنند. فیروزه نیز از جمله سنگ های قیمتی و زیبایی است که زینت بخش بسیاری از سوغاتی های مشهد است از این رو اگر به طلا و نقره جات علاقمند هستید، می توانید انگشتر یا سرویس های مزین به این سنگ را نیز خریداری کنید.

برای داشتن سفر ارزان نیز می‌توانید از بلیط اتوبوس تهران مشهد قاصدک 24 استفاده کنید و خود را با کمترین هزینه به این شهر محبوب برسانید. برای رزرو بلیط اتوبوس مشهد از مبدا تهران، پس از ورود به سامانه آنلاین خدمات سفر قاصدک 24 تنها باید به بخش مربوط به اتوبوس بروید. سپس فیلدهای مربوط به مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را پر کنید. پس از جستجو لیستی از گزینه های موجود برایتان نمایش داده می شود که می توانید با تغییر فیلتر زمان، پایانه مبدا و مقصد و شرکت های مسافربری بهترین گزینه را انتخاب کرده و از یک مسافرت ارزان لذت ببرید. البته این‌ها تنها خدمات قاصدک 24 نیستند و شما می‌توانید از سایر امکانات این مجموعه مانند بلیط هواپیما، قطار، رزرو هتل، بیمه سفر و حتی خرید تورهای مسافرتی داخلی و خارجی استفاده کنید. تنها باید «قاصدک 24» را در گوگل جستجو کرده و وارد اولین سایت شوید.

1