19 آوریل 2024 - 05:52

معرفی هتل های قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲

20 نوامبر 2022 - 16:10 dsfr.ir/hy1i9

معرفی هتل های قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲
tivolihotels.com
5 Star Hotels in Doha | Tivoli Hotel

در این مطلب سعی داریم تا هتل‌های مناسب برای اقامت طرفداران جام جهانی فوتبال رد قطر را معرفی و ویژگی‌های هر یک را بررسی کنیم.

به گزارش «دنیای سفر» مسابقات جام جهانی، مهم‌ترین رویداد فوتبالی در سراسر جهان است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود. به دلیل بین‌المللی بودن این مسابقات، در هر دوره یک کشور به عنوان میزبان انتخاب می‌شود که این بار قرعه به نام قطر افتاد! کشور قطر یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است که همسایه جنوبی ایران نیز است و کار را برای فوتبال‌دوستان ایرانی که قصد تماشای مسابقات از نزدیک را دارند، آسان کرده است.

حتی اگر از طرفداران پر و پا قرص فوتبال هم نباشید، می‌دانید که تیم ملی ایران در بازی‌‌ای که در تاریخ ۶ بهمن مقابل تیم ملی عراق داشت و با برد ۱ بر ۰ این بازی به نفع تیم ملی کشورمان سریع‌ترین صعود تاریخ فوتبال خود به جام جهانی را رقم زد.

هتل های قطر برای جام جهانی

از آنجا که قطر جزو کشورهای حاشیه خلیج فارس و جزو همسایگان جنوبی ایران محسوب می‌شود، این نوید برای ایرانیان وجود دارد که با ویزای فرودگاهی و به آسانی به این کشور سفر کنند و از تماشای مسابقات فوتبال لذت ببرند. تاریخ دقیق برگزاری جام جهانی قطر ۲۰۲۲ از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر، یعنی از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر است. فروش تور جام جهانی قطر چند ماه زودتر از برگزاری افتتاحیه جام جهانی شروع می‌شود.

پس باید از همین حالا به فکر هزینه‌ها و دریافت ویزا و شرایط رفتن به جام جهانی قطر باشید. اخذ ویزای قطر، کار بسیار ساده‌‌ای است؛ برای دریافت ویزای توریستی قطر باید پس از ورود به قطر و از داخل فرودگاه، ویزای فرودگاهی دریافت کنید. برای اخذ ویزای فرودگاهی باید بلیط رفت و برگشت، حداقل هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا و یا معادل آن به ریال و واچر هتل خود را به همراه داشته باشید. برای شرکت در جام جهانی قطر دریافت ویزای توریستی الزامی است.

به همین دلیل در این مطلب سعی داریم تا هتل‌های مناسب برای اقامت طرفداران جام جهانی را معرفی و ویژگی‌های هریک را بررسی کنیم.

هتل موندریان دوحه

هتل موندریان دوحه یکی از بهترین و شیک‌ترین هتل‌های موجود در کشور قطر است. این هتل همچنین یکی از لوکس‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های خاورمیانه است و دارای مراکز مجهز به اسپا و ماساژ برای مسافران است. هتل موندریان دارای بیست و چهار طبقه و ۲۱۱ اتاق و ۵۹ سوییت مجهز است و از آن جا که نزدیک برج‌های زیگ‌زاگ قرار دارد، دسترسی افراد توریست به مراکز خرید و شهر لوسیل را بسیار آسان کرده است. همچنین نزدیکی هتل موندریان به West Bay Lagoon، شب‌نشینی و لذت از تفریحات شبانه را برای مسافران ممکن کرده است. استخری که روی پشت بام این هتل قرار گرفته چشم اندازی زیبا دارد و سالن رقص ۲۰۰۰ متری و آسانسور طلا بیست و چهار عیار آن در دنیا مشهور است. این هتل دارای امکانات رفاهی کامل و یک باشگاه بدنسازی شبانه روزی است.

هتل شرایتون گرند دوحه

این هتل یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های کشور قطر است که در سال ۱۹۸۲ ساخته و در سال ۲۰۱۴ مورد بازسازی قرار گرفته است. فاصله این هتل رویایی تا دریا فقط سه دقیقه است و همچنین رستوران مشهور لاوراندا و محله تفریحات شبانه آیریش هارپ نیز در نزدیکی این هتل قرار گرفته‌اند. هتل شرایتون بهترین گزینه برای افرادی است که اهل تفریحات هیجان انگیز هستند و همچنین به تنوع غذایی علاقه بسیار دارند. هتل بزرگ شرایتون ساحلی اختصاصی و آرام دارد و از بهترین آشپزهای مدیترانه ای، ایتالیایی و آسیایی بهره‌مند است. از دیگر امکانات این هتل می‌توان به زمین تنیس، زمین‌های اسکواش و سالن بدنسازی پیشرفته اشاره کرد. نکته مثبت دیگر در مورد این هتل این است که از هتل شرایتون گرند تا مراکز خرید مهم قطر راه چندانی نیست.

هتل فریزر سویتس دوحه

این هتل پنج ستاره شیک و زیبا در شهر دوحه قرار دارد و دارای ۲۲۴ اتاق مجهز است. طراحی این ساختمان به صورت یک ساختمان بلند و مدرن است که چشم‌اندازی بسیار دل‌انگیز دارد و اقامتگاهی بسیار مناسب برای مسافران کشور قطر به حساب می‌آید. از امکانات این هتل لوکس می‌توان به سالن استخر و جکوزی، اتاق بازی کودکان، زمین تنیس، ترانسفر فرودگاهی، سالن اسپا، اتاق بیزینس و سالن بدنسازی اشاره کرد.

هتل اس.تی رجیس دوحه

بدون شک هتل اس.تی رجیس یکی از بهترین هتل‌های پنج ستاره کشور قطر در دوحه است که معماری عربی و کلاسیک آن بسیار مورد توجه گردشگران است. این هتل ویو بی‌نظیری دارد و دارای خدمات مخصوص ماساژ، اسپا و ساحل اختصاصی جهت استراحت و حمام آفتاب است. آشپزهای هتل اس.تی رجیس دوحه در کشور قطر بسیار معروف هستند و غذاهایی که در این هتل سرو می شود طعم بسیار لذیذی دارند. از دیگر امکانات این هتل پنج ستاره می‌توان به استخر روباز و زمین تنیس آن اشاره کرد.

هتل فور سیزن دوحه

یکی دیگر از هتل‌های پنج ستاره کشور قطر هتل چهار فصل دوحه است. این هتل یک ساحل اختصاصی، سالن‌های استخر و جکوزی، اتاق بازی کودکان، زمین تنیس، سرویس حمل و نقل فرودگاهی، سالن اسپا، اتاق بیزینس، سالن بدنسازی، سرویس لاندری، اینترنت رایگان و بسیاری تجهیزات دیگر را دارا است. نکته حائز اهمیت در مورد این هتل این است که در هتل فور سیزن سیگار کشیدن ممنوع است.

هتل زباراح

هتل زباراح نسبت به هتل‌های دیگر شهر دوحه امکانات کمتری دارد اما قیمت آن نیز به نسبت دیگر هتل‌های این شهر مناسب‌تر است. اگر به دنبال یک اقامت نسبتاً ارزان در یک هتل مجهز و تمیز هستید حتماً به هتل سه ستاره زباراح مراجعه کنید. این هتل دارای ۴۵ اتاق نسبتاً بزرگ است که تقریباً سوییت مانند هستند. هتل زباراح از همه تجهیزات هتل‌های پنج ستاره مثل پارکینگ، اینترنت، سرویس لاندری، سالن استخر و جکوزی، اتاق بازی کودکان، زمین تنیس، سرویس حمل و نقل فرودگاهی، سالن اسپا، اتاق بیزینس و سالن بدنسازی برخوردار است.

هتل‌های شناور در قطر مخصوص جام جهانی ۲۰۲۲

شهر دوحه هتل‌های چندان زیادی ندارد و برای اسکان دادن به سیل هواداران فوتبال از سراسر جهان احتمالا به مشکل خواهد خورد. به همین دلیل و به منظور تهیه اسکان مناسب برای تماشاگران و گردشگران خارجی، دولت قطر تصمیم دارد از مهمانان جام جهانی ۲۰۲۲ خود در کشتی‌های مجلل و لوکس شناور در آب پذیرایی کند. این کشتی‌ها نوعی هتل شناور بر روی آب هستند که تعداد زیادی این هتل‌های شناور در نزدیکی دوحه مانند جزیره‌هایی مستقل قرار دارند.

جزیره هایی که دارای سیستم آب و برق، بازیافت زباله و فاضلاب اختصاصی هستند که ترکیب قرار گرفتن آن‌ها کنار یکدیگر تصویری بسیار نزدیک به ونیز ایتالیا را در ذهن تداعی می‌کند. طبق گفته‌های مسئولان این پروژه هتل‌های شناور می‌توانند مشکل اسکان‌دهی ۲۵۰۰۰ تماشاچی را حل کنند. خوبی استفاده از این هتل‌ها این است که با پایان یافتن مسابقات جام جهانی می‌توان آنها را به نقاط دیگر یا انبار نگهداری انتقال داد تا در مسابقات یا رویدادهای دیگری در آینده مورد استفاده قرار گیرند.

خیمه‌های اقامتی لوکس به سبک بوم‌گردی

یکی دیگر از راه حل‌های مبتکرانه دولت قطر برای جبران ظرفیت هتل‌ها در جام جهانی استفاده از خیمه‌های اقامتی در طول مسابقات برای اسکان مهمانان است. به گفته مقامات قطری این خیمه‌های اقامتی با بالاترین کیفیت و امکانات کامل و مناسب در اختیار هواداران فوتبال از سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

نتیجه‌گیری

فوتبال محبوب‌ترین ورزش‌ جهان است که طرفداران فراوانی در سراسر دنیا دارد. اغلب کشورها فوتبال را عضو جدایی ناپذیر زندگی افراد می‌دانند و خبرهای فوتبالی همیشه در صدر جدول هستند. کشور ما نیز از قافله عقب نمانده و در ایران هم این ورزش به عنوان پرطرفدارترین و محبوب‌ترین ورزش شناخته می‌شود. در کشور ما نیز افراد زیادی به تماشای مسابقات داخلی و خارجی فوتبال می‌نشینند اما قضیه جام جهانی کمی متفاوت‌تر از یک مسابقه عادی است! تماشای مسابقات فوتبال و تشویق تیم مورد علاقه خود در کنار افرادی با ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف می‌تواند یک تجربه دل‌نشین و تکرار نشدنی باشد.

قطر یکی از کشورهای خلیجی با کویر‌های عظیم و سواحل رویایی است که در کنار موزه‌های متعدد تاریخی، مراکز خرید و هتل‌های لوکس، این کشور را به یکی از محبوب‌ترین مراکز توریستی خاورمیانه از نظر گردشگران تبدیل کرده است. از آنجا که کشور قطر دارای آب‌وهوایی خشک و بیابانی است، گردشگران عزیز برای اقامت در این کشور و انتخاب هتلی با امکانات مناسب و سیستم تهویه باکیفیت باید دقت زیادی داشته باشند.

مسابقات جام جهانی در چه تاریخی برگزار خواهند شد؟

برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر، یعنی از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ادامه دارد.

تماشای مسابقات فوتبال در قطر نیازمند ویزا است؟

بله؛ برای دریافت ویزای توریستی قطر باید پس از ورود به قطر و از داخل فرودگاه، ویزای فرودگاهی دریافت کنید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای قطر چیست؟

برای اخذ ویزای فرودگاهی باید بلیط رفت و برگشت، حداقل هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا و یا معادل آن به ریال و واچر هتل خود را به همراه داشته باشید.

کدام هتل برای اقامت تماشاگران فوتبال مناسب‌تر است؟

اگر برای تماشای بازی‌های ۲۰۲۲ به قطر می‌روید، باید یکی از هتل‌های شهر دوحه را برای اقامت انتخاب کنید که هرکدام در قسمتی از شهر دوحه واقع شده‌اند.

1