29 مارس 2024 - 02:00
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی در بروجرد

11 اوت 2022 - 17:10 dsfr.ir/k50d4

راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی در بروجرد
دریافتی
مدرسه تاریخی حجتیه بروجرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: با همکاری دانشگاه آیت الله بروجردی و این اداره کل مدرسه تاریخی حجتیه بروجرد به عنوان خانه خلاق صنایع دستی انتخاب شد.

به گزارش «دنیای سفر» عطا حسن پور، اظهار کرد: این خانه در اوایل دوران قاجار به همت آیت الله مولی اسدالله بروجردی احداث شد و قریب به صدسال متروکه بود که در سال ۱۳۸۳ با قرار گرفتن در فهرست آثار ملی، اقدامات نجات بخشی خوبی روی آن انجام شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری با تعامل با دانشگاه آیت الله بروجردی و انتخاب خانه خلاق صنایع دستی بروجرد، اقدامات مثبتی در این خصوص انجام شد و طبق تفاهم نامه منعقده با دانشگاه آیت الله بروجردی مقرر شد با تأمین مبلغی حدود ۳۵ میلیارد ریال توسط این دانشگاه برای تأمین تجهیزات آن اقدام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خاطرنشان کرد: این پروژه حرکت جدی به سوی معرفی مدرسه تاریخی حجتیه بروجرد است که یک اثر ارزشمند فرهنگی و جذاب برای گردشگران و علاقه مندان به حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی شهر بروجرد و استان خواهد بود.

حسن پور ادامه داد: همچنین این تفاهم نامه با ایجاد شغل و گردش مالی مثبت موجب توسعه و ترویج هر چه بیشتر صنایع دستی در استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: تاکنون مبلغ ۲۶,۵ میلیارد ریال از اعتبارات وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور برای مرمت این اثر ارزشمند هزینه شده است.

1