معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی کشور خبر داد:

تفویض اختیارات صنایع دستی به ادارات استانی

24 فوریه 2022 - 15:00 dsfr.ir/g67pz

تفویض اختیارات صنایع دستی به ادارات استانی
دریافتی
نمایی از محوطه داخلی کاروانسرای تاریخی گنجعلیخان کرمان

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی از تفویض بخشی از اختیارات حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی به ادارات کل استان های کشور خبر داد و گفت: این تفویض اختیارات با هدف تمرکززادیی و تسهیل گری انجام شده است.

به گزارش «دنیای سفر» پویا محمودیان شامگاه چهارم اسفندماه 1400 در حاشیه بازدید از بازارچه صنایع دستی واقع در کاروانسرای تاریخی گنجعلیخان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هنرمندان صنایع دستی استان کرمان بسیار خلاق، نوآور و توانمند هستند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد که تنوع بالای رشته ها در استان کرمان بسیار ارزشمند است و بایستی به طراحی محصولات توجه ویژه ای شود و افزود: صنایع دستی کرمان سرشار از هنر، زیبایی و ذوق و سلیقه است.

او درباره احتمال ثبت شدن پنج شهر صنایع دستی استان کرمان در فهرست شهرهای ملی گفت: مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان سعی کرده است که پرونده های این شهرها را دقیق و کامل تکمیل کنند و همچنین کارشناسان و داوران نیز گزارشات مبسوطی ارایه داده اند و امیدواریم خبرهای خوبی برای اهالی هنرمند و هنردوست کرمانی داشته باشیم.

محمودیان بررسی مشکلات هنرمندان صنایع دستی را یکی دیگر از اهداف سفر خود به کرمان دانست و خاطرنشان کرد: با همفکری، راهکارهایی برای حل مشکلات اتخاذ خواهیم کرد.

1