19 مارس 2024 - 06:42

ممنوعیت ورود حیوانات خانگی به تمامی هتل ها و مراکز اقامتی

15 ژوئیه 2019 - 15:00 dsfr.ir/2m3he

ممنوعیت ورود حیوانات خانگی به تمامی هتل ها و مراکز اقامتی
dorrinpethospital.com
حیوانات خانگی

به همراه بردن حیوانات خانگی در دنیا مرسوم است. بر اساس قوانینی و مقررات و شرع نمی توانیم سگ را همراه خود به هتل ها ببریم.

با ورود به فصل تابستان و افزایش سفر در کشور پرونده گردشگری و هتلداری کشور در تابستان ۹۸ را با مسئله ای جدیدی رو به رو کرده است. مسئله ای به نام ممنوعیت ورود حیوانات خانگی به هتل ها که طی روزهای آتی گردشگران را با مشکل روبرو کرده است.

ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی درباره این مسئله گفت: به همراه بردن حیوانات خانگی در دنیا مرسوم است. بر اساس قوانینی و مقررات و شرع نمی توانیم سگ را همراه خود به هتل ها ببریم.

خدمات گردشگری در داخل کشور ما بر اساس شرع و عرف ارائه می شود. خدمات گردشگری کشور خدمات حلال هست. نمی توانیم کاری خلاف شرع و فتوای مراجع تقلید انجام دهیم.

معاون گردشگری کشور در ادامه بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود و قوانین کشور امکان و اجازه ورود حیوانات خانگی مثل سگ را در هتل ها و سایر مراکز اقامتی نداریم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که گردشگرانی که با حیوان خانگی خود به سفر می روند باید چه کنند گفت: باید مرکزی برای نگهداری این حیوانات در هتل ها تعبیه شود.

وی در ادامه تاکید کرد: سگ نجس است و نمی توان آن را داخل هتل برد. بر اساس چیزی که در شرع است عمل می کنیم و حتی اگر مقرراتی در سطح بین المللی خلاف این امر داشته باشیم در چارچوب شرع و عرف عمل میکنیم.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا قانون مصوب مبنی بر ممنوعیت ورود حیوانات خانگی به مراکز اقامتی و هتل ها وجود دارد یا خیر گفت: قانون مصوب نداریم، ولی در قانون ما نوشته شده است که هر اقدامی تا جایی امکان پذیر است که مطابق با شرع شناخته شود. چیزی که در شرع ما توصیه نشده و مغایرت با شرع داشته باشد را نمی توانیم اجرا کنیم.

معاون گردشگری در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا این امر برای گردشگران خارجی نیز صدق می کند اظهار کرد: این امر برای گردشگران خارجی هم صدق می کند و این گردشگران به قوانین گردشگری کشور احترام می گذارند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « افکارنیوز » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1