19 مارس 2024 - 14:31

خانه های تاریخی فارس منزلگاه صنایع دستی می شود

25 ژوئن 2019 - 09:00 dsfr.ir/lj0zf

خانه های تاریخی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: تا پایان امسال، ۶ خانه تاریخی در این استان در اختیار هنرمندان و استادکاران صنایع دستی قرار می گیرد تا در این محل به تولید و عرضه محصولات خود بپردازند.

مصیب امیری افزود: یکی از اولویت های این اداره کل واگذاری بخشی از خانه های تاریخی که در گذشته کاربری مختلفی داشتند. با تعریف بسته های سرمایه گذاری به بخش خصوصی است تا بعد از مرمت، این خانه ها تحت عنوان بازارچه صنایع دستی به محلی برای عرضه تولیدات فارس در این حوزه تبدیل می شود.

تا پایان سال جاری حداقل ۶ خانه تاریخی در سطح این استان به بازارچه صنایع دستی تبدیل می شود تا تعدادی از هنرمندان و استادکاران فارس به عرضه کالاهای صنایع دستی تولیدی خود در این خانه ها بپردازند.

شهرکی که ساخت آن همچنان ادامه دارد...

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در پاسخ به سرانجام ایجاد شهرک صنایع دستی این استان در شیراز، گفت: ساخت شهرک صنایع دستی که از گذشته طرح آن دنبال شده کماکان با کمک بخش خصوصی در جاده شیراز - مرودشت در حال انجام است که امیدواریم احداث این محل در آینده به رونق صنایع دستی این استان منجر شود.

ویترینی برای صنایع دستی

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم رونق دهی به بازار فروش صنایع دستی تاکید و به اینکه باید در هر کارگاه تولیدی این استان یک اشتغال جدید شکل گیرد تاکید کرد و اظهار داشت: ۴۴۴ واحد اقامتی در فارس وجود دارد که ایجاد یک ویترین صنایع دستی در هر یک از این محل ها می تواند انقلابی در این حوزه و رونق آن ایجاد کند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس اضافه کرد: بیش از ۲۲۶ آژانس مسافرتی در سراسر این استان فعال است که می توان در محل این آژانس ها نیز ویترین صنایع دستی ایجاد کرد.

وی از ایجاد ویترین صنایع دستی در مراکزی نظیر راه آهن و مترو در شیراز و استان فارس سخن گفت و تصریح کرد: حداقل می توان ۵۰۰ ویترین صنایع دستی در اماکن عمومی سراسر استان فارس ایجاد کرد که قطعاً گام مهمی در زمینه اشتغالزایی اهالی این استان خواهد بود.

وی در ادامه از برگزاری بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استان فارس در سال جاری نیز خبرداد و گفت: دوازدهمین نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استان فارس امسال برای اولین بار با ادغام این دو حوزه دیماه ۹۸ در شیراز برگزار خواهد شد که پیش بینی می شود اقبال عمومی نسبت به آن افزایش یابد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1