18 مارس 2024 - 19:03

جشنواره انار؛ فرصتی برای معرفی پتانسیل های گردشگری منطقه "اورامان"

16 اکتبر 2018 - 18:00 dsfr.ir/mj5wk

جشنواره انار

رئیس جهاددانشگاهی کردستان گفت: برگزاری موفق جشنواره استانی انار علاوه بر کسب اعتبار برای استان، باید زمینه پایه ریزی برگزاری جشنواره ملی انار اورامان در سال های آتی را فراهم کند.

چیا سهراب نژاد در نشست خبری روز، 22 مهر ماه در رابطه با جشنواره انار اورامان، اظهار کرد: این جشنواره در سه حوزه برگزار می شود که ابتدا به مدت سه روز در 4 روستای ژیوار، بلبر، سلین و ناو با حضور خبرنگاران و عکاسان و علاقمندان به حضور در جشنواره برگزار می شود و اختتامیه رسمی آن نیز در سنندج با تقدیر از عکاس بهترین تک عکس، بهترین مجموعه عکس و بهترین یادداشت و گزارش نیز با رای داوران و با حضور مسئولان استان برگزار خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان عنوان کرد: سمینار تخصصی این جشنواره نیز که سومین حوزه برگزاری جشنواره است، با مسئولیت دانشگاه پیام نور برگزار خواهد شد.

برگزاری موفق جشنواره انار علاوه بر کسب اعتبار برای استان، باید زمینه پایه ریزی برگزاری جشنواره ملی انار اورامان در سال های آتی را فراهم کند.

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای برگزاری این جشنواره، عنوان کرد: افراد زیادی از سراسر استان برای حضور در جشنواره از طریق تورهای گردشگری و ... ثبت نام کرده اند که با توجه به این حجم از حضور مخاطب، امنیت و نظم مراسم بحث مهمی است که باید با همکاری ادارات مختلف تامین شود.

برگزاری جشنواره هایی همچون جشنواره "هه نار" اثرات مثبت و بازتاب های مطلوبی برای کل استان و به ویژه منطقه اورامان به لحاظ معرفی پتانسیل های منطقه دارد و جذب بسیاری از هم استانی هایمان در این منطقه اقدامی موثر برای بسترسازی توسعه گردشگری در استان است.

وی با تاکید بر اینکه کردستان و منطقه اورامانات پتانسیل های زیادی به لحاظ گردشگری، طبیعت بکر و مهمان نوازی در منطقه دارد، ادامه داد: در حال حاضر اولین مقصد همه گردشگران فقط شمال کشور است و این در حالی است که مناطق گردشگری زیادی در استان هایی همچون کردستان و منطقه اورامان وجود دارد که ناشناخته مانده و مستعد توسعه و سرمایه گذاری است.

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی فرصت بسیار خوبی برای معرفی محصولات استان است، گفت: استان کردستان دارای محصولات زیادی است که قابلیت تبدیل شدن به برند را دارند، برندسازی محصولات می تواند به توسعه گردشگری در منطقه کمک کند.

سهراب نژاد با بیان اینکه جذب گردشگر در منطقه اورامان، موجب افزایش بهره وری مالی و سرمایه در خود این منطقه می شود عنوان کرد: کاهش مهاجرت از اثرات مهم برگزاری جشنواره "هه نار"است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1